Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 25
Brecha de género en matemáticas en exámenes estandarizados: el caso de Colombia
(Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle, 30 d)
Matemática temprana y género : un análisis de resultados en escuelas uruguayas
(Udelar.FP, 2023)
Las habilidades matemáticas surgen desde edades muy tempranas y no presentan en esta etapa diferencias de rendimiento vinculadas al género. Sin embargo, algunos estudios muestran que, luego de comenzar la educación primaria ...
Starting Together, Growing Apart : Gender Gaps in Learning From Preschool to Adulthood in Four Developing Countries
(Young Lives, 2017)
This working paper studies the evolution of gender gaps in multiple cognitive skills from the ages of 5 to 19 years old, using Young Lives unique panel data from Ethiopia, India, Peru and Vietnam; it is the most extensive ...
The gender gap in STEM: evidence from BrazilO gap de gênero em STEM: evidências do Brasil
(Universidade Federal de Viçosa, 2021)
Interacciones de género estudiante-profesor, deserción y rendimiento académico en Colombia
(Universidad del RosarioMaestría en EconomíaFacultad de Economía, 2015)
This document is about the estimation of the impact that the professor’ gender can have on the retention and the educational performance of the Colombian students during 2009 to 2012. The empirical strategy is based on a ...
Cracking the code : Girls’ and women’s education in science, technology, engineering and mathematics (STEM)
(UNESCO, 2017)
This report aims to ‘crack the code’, or to decipher the factors that hinder or facilitate girls’ and women’s participation, achievement and continuation in STEM education, and what can be done by the education sector to ...
Análisis de la brecha de género en las pruebas de matemáticas del Saber Pro para el periodo 2016-2018
(Universidad Autónoma de Bucaramanga UNABFacultad Ciencias Económicas, Administrativas y ContablesPregrado Economía, 2019-10)
En varios estudios se ha establecido que hay una brecha existente de género en diferentes pruebas de matemáticas, donde los hombres presentan mejores resultados que las mujeres. En el presente artículo se establece la ...
A summer introductory programming course with diversity awareness
(Universidad de los AndesIngeniería de Sistemas y ComputaciónFacultad de IngenieríaDepartamento de Ingeniería Sistemas y Computación, 2023-06-02)
Considering the need to close the gap that exists in
the IT sector, universities play a fundamental role in teaching
women and men how to program. The Universidad de los Andes
and the CSBridge association of Stanford ...
ARE THEY READY? A study about preservice mathematics teachers’ education in Costa Rica
(2022-09)
The knowledge, professional skills and beliefs of mathematics teachers significantly
influence their quality of teaching. Teacher education programs (TEPs) offer pre service teachers (PSTs) opportunities to acquire the ...
Elección de carrera: efecto de la interacción entre alumnas y maestras de las áreas Ciencia, Tecnología, Ingeniería Y Matemáticas (CTIM) en Colombia 2015
(Bogotá - Ciencias Económicas - Maestría en Ciencias EconómicasEscuela de EconomíaUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá, 2019-12-16)
The aim of this research is to evaluate the effect of interactions between female students and STEM teachers, over career choice expectations in Colombia. A role model approach is used to explain how motivational factors ...