Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 71
Uma descrição do presente perfeito no aplicativo Duolingo
(Universidade Tecnológica Federal do ParanáCuritibaBrasilPrograma de Pós-Graduação em Estudos de LinguagensUTFPR, 2018-08-31)
A lot has been discussed today about the relationship between language and technology, and to what extent they transform and complete themselves. With the growth of technologies and their media, new ways of thinking, ...
EFL Early oral practices in rural primary students : technological tools guiding their Intercultural learning
(Universidad Pedagógica y Tecnológica de ColombiaEscuela de IdiomasFacultad de Ciencias de la EducaciónLicenciatura en Idiomas Modernos, 2019)
Early instructions of English as a foreign language are a current tendency in Colombia, although it is noticeable that pupils from rural contexts encounter difficulties to communicate orally in English altering their social ...
Audioblogs: key tool to lower anxiety in oral fluency
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2016-04-25)
El presente estudio acción investigación de método mixto analizó la influencia del uso de los audioblogs para disminuir la ansiedad y mejorar el nivel de fluidez de los estudiantes. Este estudio se llevó a cabo con tres ...
Tackling adult intermediate students’ fossilized errors through self-monitoring and self-evaluation strategies
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2015-11-25)
Este fue un estudio cualitativo de investigación-acción cuyo objetivo fue analizar hasta qué punto las estrategias de auto-monitoreo (O’Malley, 1990) y autoevaluación (O’Malley, 1990) podrían ayudar a estudiantes adultos ...
The impact of guided vocabulary practice through board games to enhance A1 sixth graders’ oral production in English
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2016)
The objective of this action research was to check the effectiveness of guided vocabulary practice through board games as a strategy to improve students’ level of oral production in English. This study was conducted with ...
Online communicative activities: Teaching practices and students’ learning experiences in second grade at a primary school in Acacias, Meta.
This research describes the teacher’s practices and students’ learning experiences that result from implementing online communicative activities in English classes at Oasis of Bendicion School with a group of 11-second-grade ...
ESL strategies: bibliometric analysis through scientific mapping in WoS and Scopus
(Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle, 5 de)
Audiovisual material as mean to enhance language learning
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Lengua Extranjera - InglésFacultad de Educación, 2019-11-08)
Nowadays, there are innovative tools to promote the language learning with easy access to modern gadgets because of the dependent lifestyle on technology. As researcher, I should keep up with sources to show the way how ...
Enhancing writing skills with seventh graders at a public school through online workshops.
Esta investigación acción describe la experiencia llevada a cabo con estudiantes de séptimo grado en el Inglés como una clase de lengua extranjera en un colegio público en Bogotá, Colombia, de 2013 a 2014. El estudio propone ...
Implementing peer tutoring to foster spoken fluency in computer-mediated tasks
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje AutodirigidoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2017-05-05)
Doce estudiantes de 14 a 15 años de edad participaron en esta investigación. Ellos mostraron dificultad para hablar con fluidez en inglés además de diferentes niveles de competencia, ya que la mayoría de ellos clasificó ...