Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 59
Unraveling learners’ perception towards the development of language proficiency under a learner-centered approach
(Revista Innovación Educativa num. 62, 2013-08-01)
In recent years, the idea of emphasizing the foreign language as a
tool to construct knowledge and not only as a mere metalinguistic
entity has gained considerable importance in many parts of Europe
(Dalton-Puffer, ...
Collaborative learning: a strategy to promote speaking skills in A1 students from two colombian public schools
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2015-11-18)
Esta investigación sigue un enfoque de investigación acción cualitativa que tuvo lugar en dos instituciones públicas en Bogotá – Colombia. La información se recolectó usando instrumentos de recolección de datos como ...
Project based learning to transform negative perceptions of students towards learning english
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido (Virtual)Departamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2018-03-13)
The teaching-learning process of English as a foreign language is a challenge for the teacher, given the different contexts in which it takes place. Therefore, his responsibility is to continually search for strategies ...
Audioblogs: key tool to lower anxiety in oral fluency
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2016-04-25)
El presente estudio acción investigación de método mixto analizó la influencia del uso de los audioblogs para disminuir la ansiedad y mejorar el nivel de fluidez de los estudiantes. Este estudio se llevó a cabo con tres ...
Collaborative learning in the colombian educational system: a literature review
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido (Virtual)Departamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2019-03-12)
The Ministry of Education (MEN) in Colombia has been interested in improving the communicative competence in English, in this way English has been selected as the official foreign languages to be taught because it is the ...
The influence of goanimate and cooperative work in a1 fourth and sixth graders’ writing skills.
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2015-11-25)
Este estudio de investigación acción analizó la influencia del trabajo cooperativo para desarrollar las habilidades de escritura a través del uso de la herramienta GoAnimate. Este estudio fue aplicado en un con Colegio ...
Tackling adult intermediate students’ fossilized errors through self-monitoring and self-evaluation strategies
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2015-11-25)
Este fue un estudio cualitativo de investigación-acción cuyo objetivo fue analizar hasta qué punto las estrategias de auto-monitoreo (O’Malley, 1990) y autoevaluación (O’Malley, 1990) podrían ayudar a estudiantes adultos ...
The impact of guided vocabulary practice through board games to enhance A1 sixth graders’ oral production in English
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2016)
The objective of this action research was to check the effectiveness of guided vocabulary practice through board games as a strategy to improve students’ level of oral production in English. This study was conducted with ...
The development of a PDP for elementary school teachers in an indigenous community: impact on language and methodology
(Facultad de Artes y HumanidadesManizalesMaestría en Didáctica del Inglés - Manizales, 2022)
The effects of self-monitoring and self-reflection in A1 adult learners in an English blended learning environment
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2012-07-24)
Este estudio se realizó con un grupo de tutores que realizaron un curso de Inglés básico en la Universidad Nacional Abierta y a Distancia, en Bucaramanga. El propósito de este estudio de investigación-acción era analizar ...