info:eu-repo/semantics/article
Learning from virtual environment in students of Veterinary medicine. Experience in optative subjects of the career
Aprendizaje desde entornos virtuales en estudiantes de Veterinaria. Experiencia en asignaturas optativas de la carrera
Autor
García Espinosa, Gary
Tron Fierros, María de Jesús
Tron Álvarez, Rocio
Resumen
In order to know the opinion, the students on the learning from virtual environment of knowledge and related abilities in the subjects of clinic of company birds: such as prevention, diagnosis and treatment of the diseases, in this work a cross-sectional descriptive study by means of a survey was made. The results showed that the 96,46% responded that yes learned during the theoretical class, whereas the 3,54% responded the opposite thing. In relation to the practical matter the students answered that the 98,4% want to continue practicing the different activities, whereas the 1,6% no. The previous sample that the pupils considered that he learned and obtained abilities, and this could be taken into account for the improvement of the process and the contents of these subjects. Con el propósito de conocer la opinión del alumnado sobre el aprendizaje desde entornos virtuales de conocimientos y habilidades relacionados en las asignaturas de clínica de aves de compañía: tales como prevención, diagnóstico y tratamiento de las enfermedades, en este trabajo se realizó un estudio descriptivo transversal mediante una encuesta. Los resultados mostraron que el 96.46% respondió que sí aprendió durante la clase teórica, mientras que el 3.54% respondió lo opuesto. Con relación a la materia práctica el estudiantado contestó que el 98.4% quiere seguir practicando las diferentes actividades, mientras que el 1.6% no. Lo anterior muestra que el alumnado consideró que aprendió y obtuvo habilidades, y esto podría ser tomado en cuenta para la mejora del proceso y de los contenidos de dichas asignaturas.