es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Chile
        • Universidades
        • Universidad Católica de la Santísima Concepción (Chile)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Chile
        • Universidades
        • Universidad Católica de la Santísima Concepción (Chile)
        • Ver ítem

        Lessons learnt from a CDIO-based curricular reform of the computer science program at the Universidad Católica de la Santísima Concepción, Chile

        Lecciones aprendidas de una reforma curricular del programa de informática en la Universidad Católica de la Santísima Concepción, Chile

        Registro en:
        European Journal of Engineering Education, Volume 45, 2020 - Issue 1
        0304-3797
        http://repositoriodigital.ucsc.cl/handle/25022009/1970
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4441604
        Autor
        Muñoz, Marcia
        Martínez, Claudia
        Cárdenas, Cristian
        Medina, Mario
        Institución
        • Universidad Católica de la Santísima Concepción (Chile)
        Resumen
        We present the lessons learnt in the process of adopting the ConceiveDesign-Implement-Operate (CDIO) approach for the curricular reform of the Computer Science program at the School of Engineering of the Universidad Católica de la Santísima Concepción, Chile. These lessons were gathered through a participatory and iterative process involving members of the Computer Science program’s curricular committee in charge of the CDIO implementation and self-evaluation processes, and members of the program’s national accreditation self-evaluation committee. They are presented in response to the following questions: what actions effectively aid standards implementation, and what factors must be considered in order to successfully implement CDIO. We share them in the hope of aiding other institutions that are evaluating the adoption of the CDIO approach.
        Materias
        CDIO initiative
        Program evaluation
        Engineering education
        Curricular reform

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018