Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 1219
Matlatzinca interpretative path and food landscape (mip) social touristic proyect.
(Journal of the ASMRA, 2017)
Tourist valorisation of natural landscapes. The case of Mar del Plata, ArgentinaValorización turística de paisajes naturales. El caso de Mar del Plata, Argentina
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2019)
Tourist valorisation of natural landscapes. The case of Mar del Plata, ArgentinaValorización turística de paisajes naturales. El caso de Mar del Plata, Argentina
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2019)
Propuesta de planificación estratégica para el desarrollo de turismo en las áreas de influencia del Parque Nacional del Agua Juan Castro Blanco: un enfoque desde las cinco fuerzas de Porter, periodo 2020 - 2023
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2019)
Esta propuesta de planificación estratégica se realiza considerando como herramienta las cinco fuerzas competitivas de Porter, las cuales son un instrumento que permitieron analizar el contexto de la actividad turística ...
Inventario de actividades realizadas en proyectos de turismo rural en la Zona de la Fortuna de San Carlos
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2017)
Gracias la actividadad volcánica del volcán Arenal, La Fortuna desarrolló un turismo consolidado. No obstante, esta comunidad aparte cuenta con gran cantidad de asentamientos rurales debido a su alta vocación agrícola, así ...
Zoneamento do potencial de atratividade turística utilizando geoprocessamento
(Universidade Federal de Minas GeraisBrasilIGC - DEPARTAMENTO DE CARTOGRAFIACurso de Especialização em GeoprocessamentoUFMG, 2013-12-05)
Tourism is a complex social phenomenon that appropriates the geographic space, and keep
working on your relationships interdependencies between the elements that constitute it.
The tourism transforms the places that ...
Zoneamento do potencial de atratividade turística utilizando geoprocessamento
(Universidade Federal de Minas GeraisBrasilIGC - DEPARTAMENTO DE CARTOGRAFIACurso de Especialização em GeoprocessamentoUFMG, 2013-12-05)
Tourism is a complex social phenomenon that appropriates the geographic space, and keep working on your relationships interdependencies between the elements that constitute it. The tourism transforms the places that inserts ...
El paisaje como recurso turístico y sus problemáticas asociadas en la zona costera de la ciudad de Kuta-Bali, indonesia
(2017-03-07)
This thesis work represents an exercise of analysis to approach the landscape study, putting emphasis as a tourism resource, displaying its dynamics and transformation, and the effects caused by the development of this ...
TE REO MAORI in linguistic landscape of New Zeland: Rotorua, a case study
(Biblioteca Digital wdg.biblioUniversidad de Guadalajara, 2019-06-06)
Māori has become a vital part of the New Zealander’s lifestyle. Originally it was the language of the indigenous natives of the islands. For a time, it was the official and commercial language of New Zealand, until it was ...
Glacial Landforms as Geodiversity Resources for Geotourism in Tierra del Fuego, Argentina
(Sciendo, 2021-11)
The southern extreme location and the natural landscapes, highly modelled by glaciers during the Quaternary period, give Tierra del Fuego a unique opportunity to attract visitors worldwide. Its glacial landforms are ...