Buscar
Mostrando ítems 1-6 de 6
Cross-linguistic Influence in the Syntactic Domain in Simultaneous Language Acquisition: Evidence from Extraction Constructions Involving the Object of a Preposition in the Speech of an English-Spanish Bilingual Child.Cross-linguistic Influence in the Syntactic Domain in Simultaneous Language Acquisition: Evidence from Extraction Constructions Involving the Object of a Preposition in the Speech of an English-Spanish Bilingual Child.
(Universidad de Costa Rica. Campus Rodrigo Facio. Sitio web: https://www.ucr.ac.cr/ Teléfono: (506) 2511-4000. Correo de soporte: revistas@ucr.ac.cr, 2012)
Cross-linguistic Influence Evidenced in Possessive Constructions: a Study with an English-Spanish Simultaneous Bilingual Child.Cross-linguistic Influence Evidenced in Possessive Constructions: a Study with an English-Spanish Simultaneous Bilingual Child.
(Universidad de Costa Rica. Campus Rodrigo Facio. Sitio web: https://www.ucr.ac.cr/ Teléfono: (506) 2511-4000. Correo de soporte: revistas@ucr.ac.cr, 2012)
Evidence of cross-linguistic influence in generic noun phrases in the speech of an English-Spanish simultaneous bilingual child: a comparative study with monolingual children.Evidence of cross-linguistic influence in generic noun phrases in the speech of an English-Spanish simultaneous bilingual child: a comparative study with monolingual children.
(Universidad de Costa Rica. Campus Rodrigo Facio. Sitio web: https://www.ucr.ac.cr/ Teléfono: (506) 2511-4000. Correo de soporte: revistas@ucr.ac.cr, 2012)
El rol del lenguaje figurado en el discurso docente y su influencia en el clima social del aula: análisis de la serie Merlí
(Bogotá - Ciencias Humanas - Maestría en EducaciónInstituto de Investigación en Educación -IEDU-Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá, 2020)
This research starts from the ambiguity generated by the interpretation of semantic figures by metaphorical substitution within the teaching discourse. Based on the teacher-student interactions identified in the first ...
La conversación en español como segunda lengua: una propuesta para el trabajo de la producción oral sobre el turismo cultural y natural con estudiantes del grado 6° de la Institución Educativa Indígena N° 6, del municipio de Maicao
(Universidad Tecnológica de PereiraFacultad de Ciencias de la EducaciónPereiraMaestría en Educación, 2022)