Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 69
THE CURRICULAR ADAPTATIONS AND THE IMPORTANCE OF SUPPORT OF THE TEACHER
(Univ Estadual Paulista Julio Mesquita Filho, Fac Ciencias & Tecnologia, 2015-05-01)
The enrollment of the target group of Special Education students in public schools does not guarantee the effectuation of inclusive education. They need access to an adapted curriculum aiming the development of their ...
Curricular Adaptations: Similarities and Differences of their Implementation in Chilean FacultyAdaptaciones curriculares: Convergencias y divergencias de su implementación en el profesorado chileno
(Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), 2016)
CURRICULUM ADEQUATION IN COMMON ROOM FOR STUDENT WITH TEA: WORKING THE THEME OF ELECTION
(Univ Federal Mato Grosso Sul, 2016-07-01)
Countless are the experiences of each teacher in the course of his career. Having the opportunity to teach for a student with disabilities and this being directed to the Global Development Disorders (PDD), the teacher's ...
Propuesta curricular de habilidades adaptativas para la estimulación temprana de niños y niñas de 0 a 3 años de edad, con discapacidad cognitivaPropuesta curricular de habilidades adaptativas para la estimulación temprana de niños y niñas de 0 a 3 años de edad, con discapacidad cognitiva
(Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), 2010)
Competencias en educación: Ideas para el diseño curricular desde la deliberación práctica y crítica, basada en el desarrollo humano y la transformación socialCompetences in Education: Curricular Design Ideas from Critical and Practical-Deliberation based on Human Development and Social Transformation
(Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), 2011)
Adequação curricular: alternativas de suporte pedagógico na Educação Inclusiva
(2010)
The organization of the inclusive education is a slow and complex process, which has the necessity of investments in supports for all the scholar team. Aiming at spreading one of the actions carried out for the promotion ...
Diseños curriculares: la enseñanza de la Historia en el nivel medio de la ciudad de Tandil a partir del relato de los docentes: el trabajo docente y su relación con los diseños curricularesThe teaching of history in secondary school in Tandil through the teachers’ story: the job of teaching and their relationship to the Curriculum Design
(Universidad Nacional del Litoral. Facultad de Formación Docente en Ciencias, 2014-12)
El objetivo del presente artículo es analizar el papel que los docentes asignan a las prescripciones curriculares, estableciendo la relación entre dichos documentos y la práctica cotidiana. A partir de la interpretación ...