info:eu-repo/semantics/article
Experiences on the use of eHealth in education for health, gestation and early childhoold: A literature review
Experiencias sobre el uso de eHealth en educación para la salud, gestación y primera infancia: una revisión bibliográfica
Registro en:
10.7764/rts.89.55-68
Autor
Nielsen Guzmán, Benjamin Charles
Institución
Resumen
The objective of this article is to present the main conclusions and recommendations that derive from a larger literary review done in the context of designing an eHealth device for working in public health issues concerning gestation and early childhood. In its first part, the article seeks to portray the state of the art regarding the design, implementation and evaluation of eHealth devices used in health education, by means of presenting a detailed account of the experiences reported by a series of selected studies. The display of these experiences seeks to introduce the multiple theoretical and methodological considerations that have been recorded lately in this field, both at a national as well as an international level, being the scope oriented particularly to helping understand interventions in gestation and early childhood in Latin America. In a second part, and as a way of concluding and synthesizing the whole body of literature that was revised, a list of practical key elements is offered in order to guide the design, implementation and evaluation of future eHealth interventions, specifically in working with gestation and early childhood in Latin America. Este artículo tiene por objetivo dar a conocer los principales aportes y recomendaciones que resultan de una revisión bibliográfica realizada en el contexto del diseño de un dispositivo de eHealth orientado a temas de educación y salud pública en gestación y primera infancia. En una primera parte, el artículo busca retratar el estado del arte con respecto al diseño, implementación y evaluación de dispositivos de eHealth en educación para la salud, por medio de la presentación detallada de las experiencias reportadas por una serie de estudios seleccionados. La exposición de dichas experiencias busca dar a conocer las múltiples consideraciones teóricas y metodológicas que se han ido registrando últimamente en este campo, tanto a nivel nacional como internacional, llegando más específicamente a profundizar en intervenciones en gestación y primera infancia, pensando particularmente en el contexto de América Latina. En segundo lugar, y a modo de conclusión, se hace un intento por recoger y sintetizar los aportes de la literatura revisada por medio de la propuesta de una serie de claves prácticas que buscan guiar el diseño, evaluación e implementación de futuras intervenciones de eHealth en educación en salud, orientadas particularmente al trabajo en gestación y primera infancia en Latinoamérica
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Towards a comprehensive global approach to prevention and control of NCDs
Autor desconocido (BioMed Central, 2014)Background: The “25×25” strategy to tackle the global challenge of non-communicable diseases takes a traditional approach, concentrating on a few diseases and their immediate risk factors. Discussion: We propose elements ... -
Motivating provision of high quality care: it is not all about the money.
Autor desconocido (BMJ Publishing Group, 2019)Mylène Lagarde, Luis Huicho, and Irene Papanicolas discuss different strategies policy makers can use to motivate health providers in order to improve quality of care. The inclusion of universal health coverage as a target ... -
Sharing Histories-a transformative learning/teaching method to empower community health workers to support health behavior change of mothers
Autor desconocido (BioMed Central, 2017)BACKGROUND: One of the keys to improving health globally is promoting mothers' adoption of healthy home practices for improved nutrition and illness prevention in the first 1000 days of life from conception. Customarily, ...