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The strange social power in Marx: From alienation to commodity fetishism: The strange social power in Marx: From alienation to commodity fetishism
El poder social extraño en Marx: de la alienación al fetichismo de la mercancía: The strange social power in Marx: From alienation to commodity fetishism
Registro en:
10.7764/aporia.23.46517
Autor
Rodríguez Muñoz, Juan Pablo
Institución
Resumen
My purpose is to rethink the meaning, importance and relationship between alienation and commodity fetishism (CF) in Marx. Both are reconstructed and analyzed insofar as they integrate the strange social power macrocategory. My thesis maintains the latter allows us to notice the nuanced continuity between alienation and CF, and that both are central in Marx because they constitute the guiding problem that articulates the young and the mature Marx Mi propósito es repensar el sentido, la importancia y la relación entre la alienación y el fetichismo de la mercancía (FM) en Marx. Ambas son reconstruidas y analizadas en tanto que integran la macrocategoría poder social extraño. Mi tesis sostiene que esta permite advertir la continuidad matizada entre la alienación y el FM, y que ambas son centrales en Marx porque constituyen el problema guía que articula al joven y al maduro Marx.
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