es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        La argumentación oral como papel importante en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de 5º de la Institución Educativa Los Morales de Tierra Alta Córdoba.

        Fecha
        2023-07-18
        Registro en:
        Almanza Álvarez, L. F. (s.f.). La argumentación oral como papel importante en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de 5º de la Institución Educativa Los Morales de Tierra Alta Córdoba.. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/51427
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680136
        Autor
        Almanza Alvarez, Luis Fernando
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        Oral argumentation can be an important tool for the development of critical thinking in students of the Los Morales de Tierra Alta Córdoba Educational Institution. Through oral argument, students can improve their ability to analyze and evaluate information, as well as develop verbal communication skills. It is essential to provide a safe and respectful environment so that students can express their ideas and argue effectively. To participate in oral argument effectively, students must have skills such as research skills, subject knowledge, and the ability to listen and consider the arguments of others. However, it is important to keep in mind that oral argument is not the only tool available to develop critical thinking in students. It is necessary to consider other tools and techniques, such as critical reading, argumentative writing and written debate, and evaluate their effectiveness in different educational contexts. In short, the development of critical thinking in students is a complex and multifaceted process that requires multiple tools and pedagogical approaches to achieve quality education.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018