dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0002013121
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorAlmanza Alvarez, Luis Fernando
dc.date.accessioned2023-07-25T15:14:52Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:48:16Z
dc.date.available2023-07-25T15:14:52Z
dc.date.available2023-09-06T13:48:16Z
dc.date.created2023-07-25T15:14:52Z
dc.date.issued2023-07-18
dc.identifierAlmanza Álvarez, L. F. (s.f.). La argumentación oral como papel importante en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de 5º de la Institución Educativa Los Morales de Tierra Alta Córdoba.. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51427
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680136
dc.description.abstractOral argumentation can be an important tool for the development of critical thinking in students of the Los Morales de Tierra Alta Córdoba Educational Institution. Through oral argument, students can improve their ability to analyze and evaluate information, as well as develop verbal communication skills. It is essential to provide a safe and respectful environment so that students can express their ideas and argue effectively. To participate in oral argument effectively, students must have skills such as research skills, subject knowledge, and the ability to listen and consider the arguments of others. However, it is important to keep in mind that oral argument is not the only tool available to develop critical thinking in students. It is necessary to consider other tools and techniques, such as critical reading, argumentative writing and written debate, and evaluate their effectiveness in different educational contexts. In short, the development of critical thinking in students is a complex and multifaceted process that requires multiple tools and pedagogical approaches to achieve quality education.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Literatura y Lengua Castellana
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationBelloch, C. (2013). Argumentación y pensamiento crítico en la educación secundaria. Revista de Investigación Educativa, 31(2), 331-347.
dc.relationCamps, V. (2010). La enseñanza de la argumentación oral en la educación secundaria. Bordón. Revista de Pedagogía, 62(2), 71-86.
dc.relationEscudero, J., & Rodríguez, A. (2012). Argumentación y pensamiento crítico: una propuesta educativa para la formación ciudadana. Revista de Ciencias Sociales, 18(3), 438-449.
dc.relationGarcía-Carrión, R. (2019). La argumentación oral como herramienta para el desarrollo del pensamiento crítico en el aula de ELE. Porta Linguarum, (32), 177-192.
dc.relationGonzález, M. (2017). La argumentación oral y el pensamiento crítico en la educación secundaria. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 31(3), 143-154.
dc.relationJiménez-Aleixandre, M. P. (2012). La argumentación en la educación científica: de la investigación a la práctica. Enseñanza de las ciencias, 30(1), 11-30.
dc.relationLatorre, A. (2010). La argumentación en el aula. Enseñanza de las Ciencias, 28(1), 7-22.
dc.relationSánchez, M., & Fernández-Cruz, F. J. (2014). Argumentación y pensamiento crítico en la educación superior. Revista de Investigación Educativa, 32(2), 379-394.
dc.relationTannen, D. (1990). Simplemente no entiendes: mujeres y hombres en conversación. Libros en rústica de William Morrow.
dc.relationZaldívar, M. (2011). El desarrollo del pensamiento crítico a través de la argumentación en la educación secundaria. Revista de Investigación en Educación, 9(2), 85-97.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleLa argumentación oral como papel importante en el desarrollo del pensamiento crítico de los estudiantes de 5º de la Institución Educativa Los Morales de Tierra Alta Córdoba.


Este ítem pertenece a la siguiente institución