es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Addressing translanguaging practices at higher education in a bilingual virtual learning environment involving learners from diverse regions of Colombia

        Fecha
        2023-06-27
        Registro en:
        Carrero Corzo, L. M., Salas Martinez, M. L., Oliveros Rodriguez, Z. R. (2023). Addressing Translanguaging Practices at Higher Education in a Bilingual Virtual Learning Environment involving Learners from Diverse Regions of Colombia. [Trabajo de maestría, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/50897
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8680113
        Autor
        Carrero Corzo, Luz Marina
        Salas Martínez, May Lays
        Oliveros Rodríguez, Zuly Rocío
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        This qualitative research project employed an exploratory study aiming to address translanguaging practices in a Bilingual Virtual Learning Environment (BVLE) of higher education settled in diverse regions of Colombia, through an open online questionnaire and the observation technique for achieving three goals: to explore the relevance of translanguaging practices in a higher education setting, to design a proposal with those practices adapted and thought up to the study context and to determine the implementation’s influence on the selected practices. This project arose from the need to overcome a monolingual perspective and analyze the perceptions of students about taking advantage of both languages -English and Spanish- in BVLE and the tensions related to bilingualism in this multicultural context. As a result, this study expects all the participants and agents of higher education to reflect upon bilingualism, and their roles when exploring new pedagogical approaches in language learning.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018