es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        El Desarrollo del Pensamiento Crítico en Niños de 8 a 11 Años A Través de Actividades Problémicas del Contexto Escolar

        Fecha
        2023-04-26
        Registro en:
        Castillo Sarmiento, Y. L. (s.f.). El Desarrollo del Pensamiento Crítico en Niños de 8 a 11 Años A Través de Actividades Problémicas del Contexto Escolar. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/51423
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679999
        Autor
        Castillo Sarmiento, Yeymi Luceny
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The development of critical thinking is a fundamental tool in the cognitive and emotional process in children between 8 and 11 years old. The permanent questioning of children about their actions and decisions allows them to generate objective and subjective criteria that leads them towards the immersion of significant learning, promoting the recognition of the child as an interpretative and critical subject within society based on their needs, interests and abilities; This being a direct channel that allows to enhance oral communication skills, under criteria of coherence and cohesion. Critical thinking enables each individual to make a personal construction of their context, creating a mental representation of their reality, so that a hierarchy of ideas is established, making this a significant learning scenario.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018