dc.contributor | Huertas Ruiz, Joaquín Darío | |
dc.contributor | Obando Urueña, Wilman Tomas | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Castillo Sarmiento, Yeymi Luceny | |
dc.date.accessioned | 2023-07-25T14:22:04Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T13:31:29Z | |
dc.date.available | 2023-07-25T14:22:04Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T13:31:29Z | |
dc.date.created | 2023-07-25T14:22:04Z | |
dc.date.issued | 2023-04-26 | |
dc.identifier | Castillo Sarmiento, Y. L. (s.f.). El Desarrollo del Pensamiento Crítico en Niños de 8 a 11 Años A Través de Actividades Problémicas del Contexto Escolar. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/51423 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679999 | |
dc.description.abstract | The development of critical thinking is a fundamental tool in the cognitive and emotional process in children between 8 and 11 years old. The permanent questioning of children about their actions and decisions allows them to generate objective and subjective criteria that leads them towards the immersion of significant learning, promoting the recognition of the child as an interpretative and critical subject within society based on their needs, interests and abilities; This being a direct channel that allows to enhance oral communication skills, under criteria of coherence and cohesion. Critical thinking enables each individual to make a personal construction of their context, creating a mental representation of their reality, so that a hierarchy of ideas is established, making this a significant learning scenario. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en Matemáticas | |
dc.publisher | Facultad en Educación | |
dc.relation | Tamayo A., Oscar Eugenio; Zona, Rodolfo; Loaiza Z., Yasaldez Eder [2015]. | |
dc.relation | El pensamiento Crítico en la Educación. Algunas Categorías Centrales en su estudio. | |
dc.relation | Revista Latinoamericana de Estudios Educativos 11, (2), pp. 111 – 133. Universidad de Caldas Manizales, Colombia | |
dc.relation | Ramírez R. José; Quintal G. Nancy [2011]. ¿Puede ser considerada la pedagogía crítica como una teoría general de la educación? Revista Iberoamericana de Educación superior. 2, (5), pp. 114-125. Ciudad de México, México. | |
dc.relation | Paul Richard; Elder Linda. [2005]. Estándares de Competencia para el Pensamiento Crítico. Fundación para el Pensamiento Crítico. 32, (1), pp.13-61. California, Estados Unidos. | |
dc.relation | Romero M. Gloria. Chávez Braulio J. [2021]. El Pensamiento Crítico en el Desarrollo Personal de los Adolescentes. Revista Científica Dominio de las Ciencias. 7 (6). pp. 3 – 23. Estupiñan Meneses Julio A. [2019]. Desarrollo de habilidades en pensamiento Crítico y Científico mediante representaciones iconográficas. Revista Científica Universidad Distrital. Número especial. pp .379 - 387 DOI: 10.15446/rev.fac.cienc.v4n2.51437 | |
dc.relation | Martín S. Miguel, Martínez Fabián Águila M. Esperanza Cáceres M. Jorge [2017]. Habilidades y estrategias para el desarrollo del pensamiento crítico y creativo. Revista Facultad de Humanidades UNMDP 8 (11). pp. 21 – 40 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | |
dc.title | El Desarrollo del Pensamiento Crítico en Niños de 8 a 11 Años A Través de Actividades Problémicas del Contexto Escolar | |