es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Implementación de un manual didáctico en gestión integral de riesgo (GIR) para la prevención del riesgo en niños y niñas del hogar infantil La Fe del municipio de Sincelejo-Sucre

        Fecha
        2023-07-06
        Registro en:
        Ramos Santos, W. L. (s.f.). Implementación de un manual didáctico en gestión integral de riesgo (GIR) para la prevención del riesgo en niños y niñas del hogar infantil La Fe del municipio de Sincelejo-Sucre. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/51160
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679897
        Autor
        Ramos Santos, Wendy Loraime
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        This research arises from the needs found in the La Fe children's home in the city of Sincelejo-Sucre on practices in comprehensive risk management (GIR), for the creation of safe and sustainable spaces as a mitigation and prevention process against any For this reason, the design of a manual is proposed as a didactic strategy of simple interpretation aimed at children in early childhood. The design of the manual is developed from three objectives such as: knowing the institution, planning the strategy and evaluating the impact generated in its application. It is made up of an inductive-deductive scheme based on a qualitative approach; For the respective follow-up, the interview is used as information gathering and rubric that evaluates the impact of the manual. As an analysis of the final result, we worked with boys and girls from the nursery, kindergarten and pre-kindergarten grades, where they showed assertive responses to the handling of symbols and drill practices, indicating how through experience and the use of a manual as didactic resource facilitates and reinforces knowledge in comprehensive risk management.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018