es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Las rimas como mediación pedagógica para el desarrollo de la oralidad

        Fecha
        2023-06-19
        Registro en:
        Godin Pineda, YMy Banda Ramos, A. M. (s.f.). Las rimas como mediación pedagógica para el desarrollo de la oralidad. [Trabajo de Grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/51393
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679738
        Autor
        Godin Pineda, Yesenia Milena
        Banda Ramos, Auris Maria
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The paper reveals the development of the pedagogical micro project "Rhymes as pedagogical mediation for the development of orality", carried out at the Mi Lindo Lucerito Integral Development Center in the city of Montería, Córdoba; where it was evidenced that the boys and girls of the Kindergarten grade had difficulty in their oral expression. In this way, the research teachers propose as a general objective, to analyze how the rhymes allow the development of orality in the children of the Kindergarten grade. The study methodology was based on the qualitative approach and type of action research (IA), and was carried out in three phases: diagnosis, planning, implementation and evaluation. For the collection of information, different techniques were used, such as observation, characterization sheets, field diaries and pedagogical workshops. The most significant results of the development of the proposal are focused on the expression of their thoughts, being assertive with their opinions, the organization of their ideas and points of view, contributing to the construction of meaningful learning.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018