es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Optimización del procedimiento de cobro de cartera a clientes en el caso de una empresa del sector de elaboración de productos alimenticios

        Fecha
        2023-06-27
        Registro en:
        Rojas Romero, Y. V. (2023). Optimización del procedimiento de cobro de cartera a clientes en el caso de una empresa del sector de elaboración de productos alimenticios. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/50901
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679693
        Autor
        Rojas Romero, Yisel Vanessa
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The purpose of this document is to present the activities and achievements obtained in the development of the professional internship, associated with the analysis of the opportunity and effectiveness of the portfolio collection procedure from BBI Colombia SAS clients, in order to establish more suitable strategies. management and monitoring of these. This study was carried out in the company's treasury department, more precisely in the accounts receivable area, an instance made up of two people, the leader and the analyst (intern). To carry out this purpose, firstly, a financial analysis of the current situation of the composition of accounts receivable was developed. Secondly, the portfolio management process carried out in the company was evaluated. This made it possible to establish technical adjustments to optimize the collection procedure in the short term. After its application, positive results are achieved, since it was possible to simplify the time spent in this work and improve communication and trust with customers.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018