info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
“Fooda”. creación de un Social Media Agency y un estudio de caso: Hayai Makis
Registro en:
Autor
Villar Vilca, Mónica del Pilar
Pizarro Domingo, María Fernanda
Resumen
This work consists of presenting the process of creating a social media marketing and
branding agency, specialized in gastronomic businesses. Through the project, it was
possible to monitor the evolution of the agency from the initial approach, the creation of
the agency's identity and the case of the first client. Under economic uncertainty, as a
result of the COVID-19 situation, where many restaurants migrated and adapted to a
digital environment, Fooda Social Media Agency was born. An agency that seeks to
develop branding and marketing strategies in social networks for businesses in the
gastronomic sector that aim to position themselves in the market by developing their
social networks. Fooda was associated, throughout its development and planning, to our
tagline “The perfect recipe for a successful brand”. We are known for transmitting the
mission, vision, values and experience of the restaurant to its own customers. El presente trabajo consiste en presentar el proceso de creación de una agencia de
social media marketing y branding, especializada en negocios del rubro gastronómico. A
través del proyecto, se pudo hacer seguimiento a la evolución de la agencia desde el
planteamiento inicial, la creación de la identidad de la agencia y el caso del primer cliente.
Bajo la incertidumbre económica, producto de la coyuntura del COVID-19, en donde
muchos restaurantes migraron y se adaptaron a un entorno digital, nació Fooda Social
Media Agency. Una agencia que busca elaborar estrategias de branding y de marketing
en redes sociales para negocios del rubro gastronómico que tengan como objetivo
posicionarse en el mercado desarrollando sus redes sociales. Fooda estuvo asociada,
durante todo su desarrollo y planeamiento, a nuestro tagline “La receta perfecta para una
marca exitosa”. Nos caracterizamos por transmitir la misión, visión, valores y la
experiencia del restaurante a sus propios clientes.