Methodological strategies to promote reading comprehension skill
Estrategias metodológicas para fomentar la comprensión lectora
dc.creator | Farrac Úbeda, Graciela Alejandra | |
dc.date | 2017-01-19 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-07T19:49:05Z | |
dc.date.available | 2023-08-07T19:49:05Z | |
dc.identifier | https://revistasnicaragua.cnu.edu.ni/index.php/RCientifica/article/view/2725 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7935777 | |
dc.description | This article summarizes the results of the research entitled Methodological Strategies to Promote Reading Comprehension Skills, carried out within the Hispanic Language and Literature teaching major at FAREM-Estelí, UNAN- Managua, during 2016. The study aimed to determine the methodological strategies implemented to promote the reading comprehension skills in the learning process of the subject Reading, Writing and Spelling Techniques. This study concluded that the application of a diversity of methodological strategies stimulates the students´ reading comprehension skills. The theoretical contribution of this work covers an extensive bibliographic review on participatory methodological strategies. Moreover, the practical contribution is the development of a methodological compendium that can contribute to stimulate the understanding of written texts, which will strengthen teaching skills and thus improve the quality of education in the university context.Keywords: participatory methodological strategies, reading comprehension. | en-US |
dc.description | Este artículo resume los resultados de la investigación Estrategias metodológicas para fomentar la comprensión lectora, estudio realizado en la carrera Lengua y Literatura Hispánicas, FAREM-Estelí, UNAN-Managua, 2016, con el objetivo de determinar las estrategias metodológicas aplicadas para fomentar la comprensión lectora en el proceso de aprendizaje de la asignatura Técnicas de Lectura, Redacción y Ortografía. Como resultado de este estudio se evidenció la aplicación de diversidad de estrategias metodológicas para estimular la comprensión lectora entre el estudiantado. La contribución teórica de este estudio comprende una amplia revisión bibliográfica sobre estrategias metodológicas participativas; en tanto, el aporte práctico es la elaboración de un compendio metodológico para estimular la comprensión de textos escritos, que fortalecerá las capacidades docentes y por ende, mejorará la calidad educativa, en el contexto universitario.Palabras clave: Estrategias metodológicas participativas, comprensión lectora. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad Regional Multidisciplinaria de Estelí. FAREM-Estelí/UNAN-Managua | es-ES |
dc.relation | https://revistasnicaragua.cnu.edu.ni/index.php/RCientifica/article/view/2725/2660 | |
dc.rights | Derechos de autor 2017 Revista Científica FAREM - Estelí | es-ES |
dc.source | Revista Científica de FAREM - Estelí; Núm. 20 (2016); 5-19 | es-ES |
dc.source | 2305-5790 | |
dc.title | Methodological strategies to promote reading comprehension skill | en-US |
dc.title | Estrategias metodológicas para fomentar la comprensión lectora | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |