es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Derecho a la participación y vida digna de los niños, las niñas y los adolescentes en las instituciones educativas de América Latina

        Fecha
        2022-11-23
        Registro en:
        Silva Nova, S. (2018). Derecho a la participación y vida digna de los niños, las niñas y los adolescentes en las instituciones educativas de América Latina. [Tesis de Maestría, Universidad Santo Tomás].
        http://hdl.handle.net/11634/48065
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6658005
        Autor
        Silva Nova, Surani
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        In the framework of the research "Education, Human Rights, Cultures of Peace and Non-Violence in the Latin American School", a documentary review was made to understand the conditions that are being made possible in educational institutions in Latin America to guarantee the dignified life of children and adolescents through the promotion and guarantee of the right to participation. From the analysis of 47 research articles, published from 2012 to 2017, it was identified that the school is assumed as the main participation space for children and adolescents, however, the guarantee of this right in the institutions of Latin America is very limited and although progress has been made in terms of educational policy to promote participation, such as the proposal of competencies and curricular contents and the establishment of formal participation mechanisms such as the constitution of school councils and their participation in the decision-making and in school management, the results in its application and execution are not as they were expected.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018