Trabajo de grado - Pregrado
The use of Digital Resources by pre-service English teachers from a B. A in Bilingualism during Emergency Remote Teaching provoked by the COVID-19
Registro en:
Universidad Tecnológica de Pereira
Repositorio Institucional Universidad Tecnológica de Pereira
Autor
Erazo Muñoz, Jean Paul
Guevara Puerta, Paula Andrea
Institución
Resumen
This paper gives an account of the digital resources used by pre-service teachers when conducting distance English classes during the Emergency Remote Teaching, caused by the COVID-19 pandemic. This project is a documentary monograph that follows a mixed research approach to analyze lesson plans, journals, reflective papers, and samples of designed material. This work followed the next steps: selection and delimitation of the topic, collection of information, data organization, data analysis, organization of the monograph, writing of the monograph and presentation of the final work. The results of this document shows a classification of the digital resources used, considering their type and frequency. Furthermore,
this work presents their instructional and didactic usefulness, as well as the limitations and conditions under which they were used. This monograph aims at contributing further investigations on the ducational disruption in the regional context caused by COVID-19, as well as to highlighting the uses of these resources to enhance teaching practices in online environments. Este trabajo da cuenta de los recursos digitales usados por los profesores en formación al realizar clases de inglés a distancia durante la Educación Remota de Emergencia provocada por la pandemia del COVID-19. Este proyecto es una monografía documental que sigue un enfoque de investigación mixto para analizar planeaciones de clase, diarios, reflexiones, y muestras de material diseñado. Para llevar a cabo este trabajo, se llevó a cabo el siguiente proceso: selección y delimitación del tema, recolección de información, organización de los datos, análisis de los datos y organización de la monografía, y redacción de la monografía y presentación del trabajo final. En los resultados de este documento se refleja una clasificación de los recursos digitales usados teniendo en cuenta su tipo y frecuencia. Además, se estableció su utilidad instructiva y didáctica, así como también se identificaron las limitaciones y condiciones en las cuales fueron usadas. Esta monografía tiene el objetivo de contribuir con futuras investigaciones sobre la disrupción educacional causada por el COVID- 19 en el contexto regional, al igual que resaltar los usos de las herramientas digitales para fortalecer las prácticas de enseñanza en ambientes en línea. Pregrado Licenciado(a) en Bilingüismo con Énfasis en Inglés Table of contents
Introduction……………………………………………………………………………….......1
Chapter 1: Theoretical Framework and Literature Review…………………………………..8
Chapter 2: Methodology….………………………………………………………………….22
Chapter 3: Digital Resources Used by Practitioners During the Emergency Remote Teaching:
Type and Frequency…………………………………………………………………………30
Chapter 4: Instructional and Didactic Usefulness of the Digital Resources for Virtual
Education in ELT………………………………………………………………….…………36
Chapter 5: Limitations and Conditions Faced by the Practitioners During their Online
Teaching Interventions …………………………………………….………………….….…43
Conclusions………………………………………………………………………………….49
Bibliography…………………………………………………………………………...........52
Appendices………………………………………………………………………………….59