Artículo
¿Comprendemos más los textos si nos gusta leer? : Actitudes y desempeños lectores del estudiantado de escuelas públicas de la araucanía, chile
Do we comprehend texts more if we like to read? : Reading attitudes and performance of students of public schools in Araucanía, Chile
Fecha
2020-07-01Autor
Universidad San Sebastián
Universidad San Sebastián
Universidad San Sebastián
Universidad San Sebastián
Universidad San Sebastián
Errázuriz, María Constanza
Fuentes, Liliana
Cocio, Andrea
Davison, Omar
Becerra, Rukmini
Aguilar, Paula
Institución
Resumen
Reading levels in primary education students are still deficient in Chile, despite the development of reading promoting iniciatives. Moreover, teaching practices of reading are present a low cognitive challenge. Therefore, the objective of the research was to evaluate the reading comprehension and attitudes of the 4th, 5th and 6th grade students of public schools. Regarding to the methodology, was descriptive and quantitative, the sample was representative and it was composed by 18 public schools of the Araucanía, whose students (n=1.197 approx.) were given a reading comprehension assessment and a reading attitudes survey. Among the results, it was identified that the performance of the students is low and it decreases along with their reading attitudes as they pass the course. In addition, there is a low magnitude correlation between their performance and their reading attitudes.
Materias
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Guía infográfica de las aves del campus de la Pontificia Universidad Javeriana : Sede central
Echeverry-Galvis, Maria Angela; Cortés Cano, Juan Sebastián; Juan Sebastián, Sergio Andrés; Zapata Montoya, Sebastián; Botiva, Daniel Yesid; Linero, Daniela; Orozco, Daniela; Medina, Juan Sebastián; Sánchez, Juan Sebastián; Zuluaga, Juliana; Gómez, Laura María; Erazo, Paula Andrea; Ortegón, Salomé; Niño, Stephanie; Bocanegra, Valentina; Cardona, Valentina; Rincón, Víctor Julio; Moreno, Johan Sebastian; Jiménez, ValeriaEn las áreas urbanas las aves les dan a los ciudadanos un contacto directo con la vida silvestre. Su presencia es esencial para la polinización de jardines y huertas urbanas, para el control de poblaciones de roedores y ... -
Guía infográfica de las aves del campus de la Pontificia Universidad Javeriana : Sede central
Echeverry-Galvis, Maria Angela; Cortés Cano, Juan Sebastián; Juan Sebastián, Sergio Andrés; Zapata Montoya, Sebastián; Botiva, Daniel Yesid; Linero, Daniela; Orozco, Daniela; Medina, Juan Sebastián; Sánchez, Juan Sebastián; Zuluaga, Juliana; Gómez, Laura María; Erazo, Paula Andrea; Ortegón, Salomé; Niño, Stephanie; Bocanegra, Valentina; Cardona, Valentina; Rincón, Víctor Julio; Moreno, Johan Sebastian; Jiménez, ValeriaEn las áreas urbanas las aves les dan a los ciudadanos un contacto directo con la vida silvestre. Su presencia es esencial para la polinización de jardines y huertas urbanas, para el control de poblaciones de roedores y ... -
Niveles de empatía en estudiantes de Odontología de la Universidad San Sebastián, Concepción, Chile
Universidad San Sebastián; Universidad San Sebastián; Universidad San Sebastián; Torres-Martínez, Pilar Alejandra; Barrios-Penna, Carolina Alejandra; Fonseca-Molina, Juan Fernando; Díaz-Narváez, Víctor Patricio; González-Cruz, Sebastián Alejandro (2017)Introduction: The training of future dentists should consider developing empathy while they are still students. The first step to consider such training is to assess empathic behavior. Objective: To measure levels of empathy ...