Search
Now showing items 1-10 of 147336
Programa Jugando con los sonidos y niveles de la conciencia fonológica en niños de cinco años de una institución educativa
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010)
The following investigation has the purpose to evaluate the effects of the application of the program “Playing with sounds” in the level of phonologic conscience in a group of Kindergarten children of 5 years old. We ...
Niveles de atención en escolares de 6 - 11 años de una institución educativa primaria del distrito de Ventanilla
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012)
The present descriptive study aims to recognize what are the levels of attention presented in students primary school of Ventanilla. The sample was intentional consisted of 198 children ranging in age from 6 to 11 years ...
Comprensión lectora y pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de una institución educativa militar - La Perla - Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012)
his investigation shows a correlational analysis among the reading comprehension and the critical thinking of students in fifth grade of secondary school from a military educational institution from La Perla (Callao), 153 ...
Transtornos de inicio del comportamiento disruptivo en estudiantes de 8 a 11 años de una institución educativa - Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012)
This descriptive simple research aimed to determined the beginning of disruptive behavior disorders in the students aged 8-11 years of a public school in Callao. The samples were 100 students aged 8-11 years. The questionnaire ...
Habilidades de pre cálculo en estudiantes de primer grado de cuatro instituciones educativas del Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012)
The research aimed to determine the level of development of the skills of pre calculation from first graders four schools of Callao, as with the pre test calculation Milicic and Schmidt and adapted by Drain, Delgado and ...
Estrategias de aprendizaje y comprensión lectora en alumnos de quinto año de secundaria de una institución educativa del Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2012)
This is a descriptive-correlational research that aims to establish the relationship between learning strategies and reading comprehension in high school students in fifth of an educational institution of Callao. The sample ...
Estilos de liderazgo del docente y su desempeño, según percepción de los alumnos en un instituto superior del Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010)
El propósito de este estudio es establecer la relación entre el estilo de liderazgo docente y el desempeño en el aula, como las percepciones de los estudiantes en un instituto superior del Callao. La hipótesis es, una ...
Autoestima y rendimiento académico en el área personal social en alumnos de quinto ciclo de primaria de una institución educativa del Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010)
El propósito del presente estudio fue establecer la relación entre la autoestima y el rendimiento académico en el área personal social en estudiantes del quinto ciclo de educación primaria de una institución educativa del ...
Comprensión lectora y rendimiento académico en estudiantes de 5° y 6° grado de primaria del Callao
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010)
We aimed to establish the relationship between levels of reading comprehension and academic performance in the course of Integral Communication (Comunicacion Integral). The sample consisted of 156 participants (81 males ...
Comprensión lectora en estudiantes de primero de secundaria del Callao con y sin trastorno por déficit de atención con hiperactividad
(Universidad San Ignacio de Loyola, 2010)
This research attempted to compare the levels of reading comprehension in students with and without Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). The study is descriptive comparative, with a total sample of 44 students ...