info:eu-repo/semantics/article
lended Learning as a model for universities use Moodle
Blended Learning como modelo para universidades utilizando Moodle
Registro en:
10.53591/iti.v8iEE.140
Autor
Juca Maldonado, Fernando
Burgo Bencomo, Odalys Bárbara
Institución
Resumen
TIC has been gaining ground ata fast pace in education. They have revolutionized the way of transmitting knowledge and have had to go to make significant technological advances paired transformations. Universities around the world are introducing new paradigms in education management, example of this are the virtual learning environments to support the teachinglearning process. These environments have introduced new models ofimparting knowledge including blended learning; a combination of classroom learning with no face stands out, as it is presented asan alternative to training in higher education, optimizing resources and time availability. In this article views on the advantages and opportunities offered by this form oflearning linked to the learning platform Moodle will be exhibited. Las TIC han venido ganando espacio a un ritmo acelerado en la educación. Han revolucionado la forma de transmitir los conocimientos y se han tenido que hacer transformaciones significativas para ir emparejado a los avances tecnológicos. Universidades de todo el mundo están introduciendo nuevos paradigmas en su gestión educativa, ejemplo de ello lo constituyen los entornos virtuales de aprendizaje como apoyo al proceso enseñanza aprendizaje. Estos entornos han introducido nuevos modelos de impartir los conocimientos entre los que se destaca el blended learning, una combinación del aprendizaje presencial con el no presencial, ya que se presenta como una alternativa a la formación en la educación superior, optimizando recursos y disponibilidad de tiempo. En el presente artículo se expondrán criterios sobre las ventajas yoportunidades que nos brinda esta forma de aprendizaje vinculado a la plataforma de aprendizaje Moodle.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Experiências de tutoria em um curso a distância
Silva, Lauro Luiz Pereira -
Collaborative e-learning and Learning Objects
GONZALEZ, L. A. G.; RUGGIERO, W. V. (IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC, 2009)The Learning Object (OA) is any digital resource that can be reused to support learning with specific functions and objectives. The OA specifications are commonly offered in SCORM model without considering activities in ... -
Proposal of convergence of e-Learning systems for t-Learning
Franco, B. B.; Oliveira, H. C.; Rodolpho, E. R.