bachelorThesis
The influence of vocabulary acquisition in the improvement of oral expression
Fecha
2018Autor
Picón Torres, Manuel
Guerrero Campoverde, Jocelyn
Institución
Resumen
The investigative work exposes how oral skills interrelated to vocabulary
acquisition to learn English as a foreign language. The importance is to
analyze how vocabulary acquisition influences the critical expression of
imagenes in students of English as a foreign language in order to promote
the use of well-defined concepts that offer subsidies for a specific
methodology of teaching before, during and after activities with the aim of
developing oral expression, developing and sustaining the speaker's
analysis, in order to show a possible structure for speaking activities in the
expectation of forming speakers exhaling understanding and
comprehension. The development of strategies in the teaching-learning
process of vocabulary acquisition is one of the highest and most complex
potentials must possess humans, this involves developing skills in
communication skills beyond being good speakers. The methodology used
in the investigation allows to get to know aspects relating the
implementation of methodological strategies and their relationship with
oral expression. The conclusions and recommendations after applying the
investigation instruments, such as the survey, observation and interview.
Finally, it makes the proposal, which is expected to be applied with
students and improve the students´ vocabulary acquisition for the
development of oral expression in the English language and adapted to
the needs of the group. The beneficiaries of this investigation will be the
authorities, teachers and students of First of Baccalaureate Section "E" of
Educational Unit "Teniente Hugo Ortiz" High School. El trabajo de investigación expone cómo las habilidades orales
interrelacionadas con la adquisición de vocabulario para aprender inglés
como lengua extranjera. La importancia es analizar cómo la adquisición
de vocabulario influye en la expresión crítica de imágenes en estudiantes
de inglés como lengua extranjera para promover el uso de conceptos bien
definidos que ofrecen subsidios para una metodología específica de
enseñanza antes, durante y después de actividades con el objetivo de
desarrollar expresión oral, desarrollar y mantener el análisis del hablante,
a fin de mostrar una posible estructura para las actividades orales con la
expectativa de formar oradores que exhalen comprensión. El desarrollo
de estrategias en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la adquisición
de vocabulario es uno de los potenciales más altos y complejos que
deben poseer los humanos, esto implica desarrollar habilidades de
comunicación más allá de ser buenos oradores. La metodología utilizada
en la investigación permite conocer aspectos relacionados con la
implementación de estrategias metodológicas y su relación con la
expresión oral. Las conclusiones y recomendaciones después de aplicar
los instrumentos de investigación, Como la encuesta, la observación y la
entrevista. Finalmente, hace la propuesta, que se espera se aplique con
los estudiantes y mejore la adquisición del vocabulario de los estudiantes
para el desarrollo de la expresión oral en el idioma inglés y se adapte a
las necesidades del grupo. Los beneficiarios de esta investigación serán
las autoridades, docentes y estudiantes de la Sección "E" de Primer
Bachillerato de la Unidad Educativa "High School Teniente Hugo Ortiz