bachelorThesis
Influence of idiomatic expressions in the development of speaking skill
Fecha
2016Autor
Ushca Martínez, Cristhian David
Villegas Salazar, Sally Paola
Institución
Resumen
This aim of this research is the influence of idiomatic expressions in the
development of speaking skill in the student of third year baccalaureate from
Vicente Rocafuerte high school, school year 2016-2017. Where it is found
the difficulties that students have in speaking skill.
The theoretical framework obtained information on both idioms and
speaking skill in which are founded on primary theories, namely
psychological, pedagogic, etc. Empirical data was collected through
triangulation method of instruments in which 40 students participated and
the English teacher from Vicente Rocafuerte high school. Through further
bibliographical investigation to widen the knowledge. This research has as
objective idiomatic expressions in the development of speaking skill. Data
was collected in 2016 with a population and sample of 40 students from
“Vicente Rocafuerte” High school. Some techniques were employed
interview to teachers and survey to the students with regard to idioms
speaking skill and visual aids, and over the analysis and interpretation. This
study is important since the idioms play a crucial role for improving the
speaking skill.
Therefore, the creation of a booklet based on idiomatic expressions
compromise several short dialogs with visual aids included and exercises
related to the topic for acquiring vocabulary and thus, the students build up
their lexicon through idiomatic expression and develop their speaking. The
beneficiaries are mainly students Este objetivo de esta investigación es la influencia de las expresiones idiomáticas en el desarrollo
de destreza oral en los estudiantes de tercer año de bachillerato del instituto Vicente
Rocafuerte, del año lectivo 2016-2017. Donde se encontró dificultades que los estudiantes
presentan en la destreza oral.
En el marco teórico se obtuvo la información de las dos variables: expresiones idiomáticas y la
destreza oral en la cual son fundados sobre las teorías primarias, como: psicológicas,
pedagógicas, etc. Se recopiló información mediante el método de triangulación de instrumentos
en los cuales 40 estudiantes participaron y el profesor inglés del colegio del Vicente Rocafuerte,
se realizó una investigación bibliográfica para esparcir el conocimiento. Esta investigación tiene
como objetivo las expresiones idiomáticas en el desarrollo de la destreza oral.
Por lo tanto, la creación de este folleto está basada en expresiones idiomáticas que contiene
diálogos cortos con ayudas visuales y ejercicios asociados al tema para adquirir vocabulario y
así, los estudiantes construyan su léxico a través de expresiones idiomáticas y desarrollar su
destreza oral. Los principales beneficiarios son los estudiantes