dc.contributorSánchez Pérez, Lucila
dc.creatorUshca Martínez, Cristhian David
dc.creatorVillegas Salazar, Sally Paola
dc.date.accessioned2018-02-01T20:08:09Z
dc.date.accessioned2023-03-09T14:09:21Z
dc.date.available2018-02-01T20:08:09Z
dc.date.available2023-03-09T14:09:21Z
dc.date.created2018-02-01T20:08:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifierhttp://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/25246
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6056605
dc.description.abstractThis aim of this research is the influence of idiomatic expressions in the development of speaking skill in the student of third year baccalaureate from Vicente Rocafuerte high school, school year 2016-2017. Where it is found the difficulties that students have in speaking skill. The theoretical framework obtained information on both idioms and speaking skill in which are founded on primary theories, namely psychological, pedagogic, etc. Empirical data was collected through triangulation method of instruments in which 40 students participated and the English teacher from Vicente Rocafuerte high school. Through further bibliographical investigation to widen the knowledge. This research has as objective idiomatic expressions in the development of speaking skill. Data was collected in 2016 with a population and sample of 40 students from “Vicente Rocafuerte” High school. Some techniques were employed interview to teachers and survey to the students with regard to idioms speaking skill and visual aids, and over the analysis and interpretation. This study is important since the idioms play a crucial role for improving the speaking skill. Therefore, the creation of a booklet based on idiomatic expressions compromise several short dialogs with visual aids included and exercises related to the topic for acquiring vocabulary and thus, the students build up their lexicon through idiomatic expression and develop their speaking. The beneficiaries are mainly students
dc.description.abstractEste objetivo de esta investigación es la influencia de las expresiones idiomáticas en el desarrollo de destreza oral en los estudiantes de tercer año de bachillerato del instituto Vicente Rocafuerte, del año lectivo 2016-2017. Donde se encontró dificultades que los estudiantes presentan en la destreza oral. En el marco teórico se obtuvo la información de las dos variables: expresiones idiomáticas y la destreza oral en la cual son fundados sobre las teorías primarias, como: psicológicas, pedagógicas, etc. Se recopiló información mediante el método de triangulación de instrumentos en los cuales 40 estudiantes participaron y el profesor inglés del colegio del Vicente Rocafuerte, se realizó una investigación bibliográfica para esparcir el conocimiento. Esta investigación tiene como objetivo las expresiones idiomáticas en el desarrollo de la destreza oral. Por lo tanto, la creación de este folleto está basada en expresiones idiomáticas que contiene diálogos cortos con ayudas visuales y ejercicios asociados al tema para adquirir vocabulario y así, los estudiantes construyan su léxico a través de expresiones idiomáticas y desarrollar su destreza oral. Los principales beneficiarios son los estudiantes
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación.
dc.rightsopenAccess
dc.subjectIDIOMATIC EXPRESSIONS
dc.subjectSPEAKING SKILL
dc.subjectLEXICAL CHUNKS
dc.subjectVISUAL AIDS
dc.titleInfluence of idiomatic expressions in the development of speaking skill
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución