info:eu-repo/semantics/article
Experimentation of e-portfolio in universities: Mahara-Moodle uses
Experimentación del e-portafolio en el ámbito universitario: usos de Mahara-Moodle
Autor
González González, Carina S.
Institución
Resumen
This document presents the work process developed in the pilot project that testing the e-portfolio at the University of La Laguna, supported in the open source tools Mahara and Moodle. The experiment was conducted during the 2010-2011 academic year with three projects in technology-based educational innovation that aimed to use the e-portfolio tool: the Faculty of Education, the School of Computer Engineering and the Faculty of Science Information. The approaches to the use of e-portfolio were different in each project, being used in a course, a degree and also as a tool for job placement. This article describes the process of monitoring, training, counseling and evaluation of such projects carried out by Virtual Teaching Unit. En el presente documento se recoge el proceso de trabajo desarrollado en el proyecto piloto de experimentación del e-portafolio en la Universidad de La Laguna soportado, en las herramientas de código abierto Mahara y Moodle. La experiencia fue llevada a cabo durante un curso académico con tres proyectos de innovación educativa de base tecnológica que tenían como objetivo utilizar la herramienta de e-portafolio: la Facultad de Educación, la Escuela Superior de Ingeniería Informática y la Facultad de Ciencias de la Información. Los enfoques del uso de e- portafolio fueron diferentes en cada proyecto, siendo utilizado dentro de una asignatura de un grado y también como herramienta de inserción laboral. Este artículo recoge el proceso de seguimiento, formación, asesoramiento y evaluación de dichos proyectos.