Experimentation of e-portfolio in universities: Mahara-Moodle uses
Experimentación del e-portafolio en el ámbito universitario: usos de Mahara-Moodle
dc.creator | González González, Carina S. | |
dc.date | 2014-12-19 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-06T18:19:01Z | |
dc.date.available | 2022-12-06T18:19:01Z | |
dc.identifier | https://revistas.unicomfacauca.edu.co/ojs/index.php/itc/article/view/itc2014_pag_95_104 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/5270664 | |
dc.description | This document presents the work process developed in the pilot project that testing the e-portfolio at the University of La Laguna, supported in the open source tools Mahara and Moodle. The experiment was conducted during the 2010-2011 academic year with three projects in technology-based educational innovation that aimed to use the e-portfolio tool: the Faculty of Education, the School of Computer Engineering and the Faculty of Science Information. The approaches to the use of e-portfolio were different in each project, being used in a course, a degree and also as a tool for job placement. This article describes the process of monitoring, training, counseling and evaluation of such projects carried out by Virtual Teaching Unit. | en-US |
dc.description | En el presente documento se recoge el proceso de trabajo desarrollado en el proyecto piloto de experimentación del e-portafolio en la Universidad de La Laguna soportado, en las herramientas de código abierto Mahara y Moodle. La experiencia fue llevada a cabo durante un curso académico con tres proyectos de innovación educativa de base tecnológica que tenían como objetivo utilizar la herramienta de e-portafolio: la Facultad de Educación, la Escuela Superior de Ingeniería Informática y la Facultad de Ciencias de la Información. Los enfoques del uso de e- portafolio fueron diferentes en cada proyecto, siendo utilizado dentro de una asignatura de un grado y también como herramienta de inserción laboral. Este artículo recoge el proceso de seguimiento, formación, asesoramiento y evaluación de dichos proyectos. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Sello Editorial Unicomfacauca | es-ES |
dc.relation | https://revistas.unicomfacauca.edu.co/ojs/index.php/itc/article/view/itc2014_pag_95_104/181 | |
dc.rights | Derechos de autor 2014 Revista Investigación, Tecnología y Ciencia | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | I+ T+ C- Research, Technology and Science; Vol. 1 No. 8 (2014): Revista I+T+C - Investigación, Tecnología y Ciencia; 95 - 104 | en-US |
dc.source | I+ T+ C- Investigación, Tecnología y Ciencia ; Vol. 1 Núm. 8 (2014): Revista I+T+C - Investigación, Tecnología y Ciencia; 95 - 104 | es-ES |
dc.source | 2805-7201 | |
dc.source | 1909-5775 | |
dc.subject | E-portafolio | es-ES |
dc.subject | Mahara | es-ES |
dc.subject | Moodle | es-ES |
dc.subject | innovación educativa | es-ES |
dc.title | Experimentation of e-portfolio in universities: Mahara-Moodle uses | en-US |
dc.title | Experimentación del e-portafolio en el ámbito universitario: usos de Mahara-Moodle | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |