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The Impact of Russia’s Military Aggression on Ukraine’s Accession to the Single European Transport Area: El impacto de la agresión militar de Rusia en la adhesión de Ucrania al área única europea de transporte
Registro en:
10.46398/cuestpol.4074.30
Autor
Ferdman, Hennadii
Kiriakidi, Maksym
Dubovyi, Volodymyr
Filonenko, Oleh
Benkovsky, Serhiy
Institución
Resumen
The events of recent years and the direct aggression of the Russian Federation have forced Ukraine to reformat the transport system on a large scale and intensify the accession to the Single European Transport Area (SETA). The aim of this study was to substantiate the thesis that the integration of Ukraine’s transport system under the influence of Russia’s military aggression is in line with its national interests. The study involved the methods of systems analysis, epistemological, dialectical and statistical methods, comparative law and the method of legal modeling. Definitely, SETA is based on the principles of unity, environmental friendliness, safety, economy, energy saving, branching and digital modernization. It is concluded that the legal framework for Ukraine’s accession to SETA was established with the signing of the Agreement between Ukraine, on the one hand, and the European Union, the European Atomic Energy Community and its member states, on the other hand, in 2014. However, Russia’s military aggression against Ukraine has significantly delayed the implementation of the SETA accession plan due to the destruction of many transport infrastructure facilities and economic recession, among other factors. Los acontecimientos de los últimos años y la agresión directa de la Federación Rusa han obligado a Ucrania a reformatear a gran escala el sistema de transporte e intensificar la adhesión al Área Única Europea de Transporte (SETA). El objetivo de este estudio fue fundamentar la tesis de que la integración del sistema de transporte de Ucrania bajo la influencia de la agresión militar de Rusia está en línea con sus intereses nacionales. El estudio involucró los métodos de análisis de sistemas, métodos epistemológicos, dialécticos y estadísticos, derecho comparado y el método de modelado legal. Definitivamente, el SETA se basa en los principios de unidad, respeto al medio ambiente, seguridad, economía, ahorro energético, ramificación y modernización digital. Se concluye que el marco jurídico para la adhesión de Ucrania a SETA se estableció con la firma del Acuerdo entre Ucrania, por una parte, y la Unión Europea, la Comunidad Europea de la Energía Atómica y sus Estados miembros, por otra parte, en 2014. Sin embargo, la agresión militar de Rusia a Ucrania ha retrasado significativamente la implementación del plan de adhesión de SETA debido a la destrucción de muchas instalaciones de infraestructura de transporte y la recesión económica, entre otros factores.