info:eu-repo/semantics/article
“LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS AS A SUPPORT TOOL FOR THE TEACHING AND LEARNING PROCESS.”
SISTEMAS DE GESTIÓN DE APRENDIZAJE COMO HERRAMIENTA DE APOYO PARA EL PROCESO ENSEÑANZA APRENDIZAJE.”
Autor
Llanes Castillo, Arturo
Cervantes López, Miriam Janet
Pérez Rodríguez, Pedro
Reyes Valdéz, María Luisa
Institución
Resumen
Technological development and the consolidation of the internet as a universal network for communication have made it possible to propose new scenarios in the teaching-learning process of educational institutions. Currently, students have contact with the digital space from an early age, turning them into digital natives, so they demand greater interaction and participation in educational processes. Derived from the above, digital environments allow students to access learning resources appropriate to the new global context supported by learning management systems that have been integrated as part of the structures in various educational centers around the world. The purpose of this documentary work is to carry out a bibliographic review based on the information compiled by other authors, obtaining as a conclusion that learning management systems (LMS) are platforms oriented to the transmission of knowledge in a non-face-to-face way whose objective is to manage the variables involved in the learning process digitally. El desarrollo tecnológico y la consolidación de internet como red universal para la comunicación han permitido plantear nuevos escenarios en el proceso enseñanza aprendizaje de las instituciones de educación. Actualmente los estudiantes tienen contacto con el espacio digital desde temprana edad convirtiéndolos en nativos digitales, por lo que demandan una mayor interacción y participación en los procesos educativos. Derivado de lo anterior, los entornos digitales permiten que los alumnos accedan a recursos de aprendizaje adecuados al nuevo contexto global apoyados por los sistemas de gestión de aprendizaje que se han integrado como parte de las estructuras en los diversos centros educativos del mundo. El presente trabajo tiene como propósito realizar una revisión bibliográfica basada en la información realizada por otros autores, obteniendo como conclusión. Que los sistemas de gestión de aprendizaje son plataformas orientadas a la transmisión de conocimientos de manera no presencial cuyo objetivo es gestionar de manera digital las variables que intervienen en el proceso de aprendizaje.