info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Balanced Scorecard as a strategy for the fulfillment of a KPI's in a Peruvian e-commerce [Balanced Scorecard como estrategia para el cumplimiento de KPI's de un e-commerce peruano]
Fecha
2020-09-15Registro en:
Proceedings of the LACCEI International Multi-conference for Engineering, Education and Technology
Autor
Alarcón, Valeria
Chávez, María
Oblitas, Jimy
Institución
Resumen
RESUMEN
El objetivo fue determinar el impacto de un Balanced Scorecard (BSC) en el cumplimiento de los Key Performance Indicators (KPI’s) de un e-commerce, a través de la evaluación del estado actual de los KPI’s y la implementación del BSC. Las técnicas usadas fueron el análisis documental y la observación. La recolección de datos se realizó utilizando la lista de verificación como instrumento para examinar el estado de cumplimiento de los KPI’s idóneos. Con la herramienta de gestión mencionada se buscó cumplir la estrategia, alcanzando un alto desempeño y los objetivos organizacionales, medidos gracias a los KPI´s propuestos que se usaron para la toma de decisiones. De acuerdo a los resultados de cumplimiento de KPI’s, el impacto del uso del BSC fue significativo debido a que p<0.05. ABSTRACT
The aim of this research was to determinate the Balanced Scorecard (BSC) impact on the fulfillment of the Key Performance Indicators (KPI’s) of an e-commerce. Through the evaluation of the current status of the KPI’s and the implementation of BSC. The techniques used were observation and documentary analysis. The data collection was carried out using the verification list as an instrument to examine the fulfillment status of KPI’s. This technique mentioned above had the aim to achieve the strategy, it reaches a high performance and the organizational objectives measures by the KPI’s. According to the results of the fulfillment of the KPI’s, the impact of the use of BSC was significant due to p<0.05.