Tesis
Plan de ventas para la microempresa cerveza artesanal mestiza de la ciudad de Riobamba
Date
2020-12-03Registration in:
Toscano Izurieta, Mery Liseth. (2020). Plan de ventas para la microempresa cerveza artesanal mestiza de la ciudad de Riobamba. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo. Riobamba
Author
Toscano Izurieta, Mery Liseth
Institutions
Abstract
The present study called "A Sales Plan for a small cap called Cerveza Artesanal Mestiza, located in Riobamba city", aimed to provide a strategic tool for this company to achieve its commercial objectives and improve its profitability through the design of strategies and tactics sales. This stydy was supported by a qualitative and quantitative research approach, a statistical, economic and business diagnosis analysis was carried out, a survey was designed and applied to the economically active population of Riobamba city, with the objective to determine the culture of consumption of this type of beer. The main results obtained go as follow; the highland region consumes the least percentage of this beer with 11.5% of national consumption. In zone 3, the province of Chimborazo is in the sixth place on beer consumption, and the following internal aspects of the small cap business should be improved; deficiencies found in the sales point, lack of promotional strategies and management of human resources, the majority of the population in Riobamba has tried or consumes craft beer. The sales plan contains activities to improve shortcomings that were identified in the company, as well as strategies and tactics; its correct execution is recommended.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Fidelización y rentabilización de usuarios de seguros todo riesgo de vehículos por medio de la venta cruzada y la venta escalonada. Un enfoque promocional para la industria aseguradora
Contreras Serrano, Carlos (Universidad del Rosario, 2016)To maintain active relationships with profitable clients is one of the main objectives of the insurance industry in Colombia. For this purpose, and to create retention campaigns, tactical segmentation models have been ... -
Evaluación y seguimiento a ventas, crédito en ventas y recuperación de las cuentas por cobrar para la elaboración del manual de política y procedimientos de ventas de la central de abastecimiento y suministros de salud.
Unknown author (2013-05-23)El presente trabajo Dirigido titulado. "Evaluación y seguimento a ventas, Crédito en ventas y Recuperación de las cuentas por cobrar para la elaboración del manual de politicas y procedimientos de ventas de la central de ... -
Caracterización de la gestión de calidad bajo el enfoque de promoción de ventas en las micro y pequeñas empresas del sector comercio – rubro venta al por menor en comercios no especializados con predominio de la venta de alimentos, bebidas o tabaco (bodegas) del distrito de Huaraz, 2016
Salazar Santillan, Delia Maria (Universidad Católica Los Ángeles de ChimbotePE, 2017-04-06)La presente investigación tiene como objetivo, describir las principales características de la gestión de calidad bajo el enfoque de promoción de ventas en las micro y pequeñas empresas del sector comercio – rubro ventas ...