Exploring the implementation of tasks in state secondary schools in Chile
Fecha
2021Autor
Evans, David
UNIVERSITY OF NOTTINGHAM
Institución
Resumen
The purpose of this study is to explore teachers' perceptions of the use of communicative tasks in state secondary schools in Chile. Intending to provide a complete account, this research follows a mixed-method approach. First, a questionnaire is distributed to 29 teachers, and then, interviews with 5 participants of the initial sample are conducted to complement the data previously mentioned. In terms of analysis, the quantitative information reflects a descriptive statistics approach and the qualitative phase a content analysis for the creation of categories to explore task implementation, aspects that might prevent application, and soft-skills learning through task performance. This study will be useful for understanding teachers’ positions regarding communicative tasks and the best course of action to encourage successful communicative competence in the EFL classrooms. El propósito de este estudio es explorar las percepciones de los docentes sobre el uso de las tareas comunicativas en las escuelas secundarias públicas de Chile. Con la intención de proporcionar una descripción completa, esta investigación sigue un enfoque de método mixto. Primero se distribuye un cuestionario a 29 docentes y luego se realizan entrevistas a 5 participantes de la muestra inicial para complementar los datos antes mencionados. En términos de análisis, la información cuantitativa refleja un enfoque de estadística descriptiva y la fase cualitativa de un análisis de contenido para la creación de categorías para explorar la implementación de la tarea, los aspectos que pueden impedir la aplicación y el aprendizaje de habilidades blandas a través del desempeño de la tarea. Este estudio será útil para comprender las posiciones de los docentes con respecto a las tareas comunicativas y el mejor curso de acción para fomentar la competencia comunicativa exitosa en las aulas de inglés como lengua extranjera.