Tesis
Plan de negocios para la exportación de juegos de manteles individuales al mercado de Estados Unidos de Norteamérica
Fecha
2006-08Autor
Ramírez Castañeda, Maurilia Denice
Resumen
The internationalization of the commerce is a fact that causes deep changes in diverse aspects of the life of the countries. It influences in the organization of the economic production, the habits and expectations of the consumers, the policies commercial and the enterprise structures, just like in the internal and international political relations. For that reason it is tried to consolidate a company, which will be constituted like a physic person with business activity, it is born of the restlessness in which detected the opportunities that exist in the region. The company has like mission, the one of being a company leader in the national product commercialization like international of quality, besides to offer services of foreign trade satisfying the necessities with our clients. In the present work one talks about to the product set of individual tablecloth. It is tried to satisfy necessities with our clients; reason why the contact with such is necessary since they have the right to demand quality, therefore the company grants the process of continuous improvement, which without place to doubt will be a competitive advantage. The product that handling within the project is individual tablecloth locates of the sector of textile and confection, with a price of 155, 00 by set. It is produced in the city of Uruapan, Michoacán, Mexico. The product is classified in chapter 63, divided 63, 02 Subpartida 63.02.51 and fraction 63.02.51.01 of the Harmonized System, and it is free of tariffs by virtue of the Treaty of Free Deals that it exists between Mexico, the United States and Canada (TLCAN). The selected market is Los Angeles, California of the United States of North America, by virtue of which the North American market is most attractive, from all points of view: The geographic proximity, the level of income, the tastes and preferences; but mainly the presence of a market of Hispanic origin and particularly the one of Mexican origin that potentially along with some sectors of North American population are very important potential clients for the product has a culture of constant purchase and looks for its comfort before the elegance, in addition the economic factors as spending power and the PIB have a stability and security in comparison with the other countries. La internacionalización del comercio es un hecho que provoca profundos cambios en diversos aspectos de la vida de los países. Influye en la organización de la producción económica, los hábitos y expectativas de los consumidores, las políticas comerciales y las estructuras empresariales, lo mismo que en las relaciones políticas internas e internacionales. Por ello se pretende consolidar una empresa exportadora, la cual se constituirá como una persona física con actividad empresarial, nace de la inquietud en la cual se detectó las oportunidades que existen en la región. La empresa tiene como misión, la de ser una empresa líder en la comercialización de productos nacionales como internacionales de calidad, además de brindar servicios de comercio exterior satisfaciendo las necesidades de nuestros clientes. En el presente trabajo se refiere al producto de juegos de manteles individuales. Se pretende satisfacer necesidades de nuestros clientes; por lo que el contacto con los mismos es necesario ya que ellos tienen el derecho de exigir calidad, por lo tanto la empresa otorga el proceso de mejora continua, lo cual sin lugar a duda será una ventaja competitiva. El producto que se manejó dentro del proyecto son los manteles individuales se ubica del sector textil y confección, con un precio de 155 por set de cuatro manteles individuales con sus servilletas. Es producido en la ciudad de Uruapan, Michoacán, México. El producto se clasifica en el capítulo 63, partida 63.02, Subpartida 63.02.51 y fracción 63.02.51.01 del Sistema Armonizado, y se encuentra libre de aranceles en virtud del Tratado de Libre Comercia que existe entre México, Estados Unidos y Canadá (TLCAN). El mercado seleccionado es Los Ángeles, California de los Estados Unidos de Norteamérica, en virtud de que el mercado norteamericano es el más atractivo, desde todos puntos de vista.