dc.creatorIliescu, Maria Cristina
dc.date.accessioned2020-09-09T18:26:24Z
dc.date.accessioned2022-10-14T11:55:05Z
dc.date.available2020-09-09T18:26:24Z
dc.date.available2022-10-14T11:55:05Z
dc.date.created2020-09-09T18:26:24Z
dc.date.issued2020-08-31
dc.identifierIliescu, M. C. (2020). Green marketing in an emerging economy: Exploring attitudes of Mexican consumers. Revista Latinoamericana de Investigación Social, 3(2), 1-15.
dc.identifierhttps://repositorio.lasalle.mx/handle/lasalle/1788
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/4234243
dc.description.abstractThe purpose of this research is to improve the comprehension of the influencing or inhibiting factors of eco-friendly consumption in an emerging economy. Online survey and focus group were used to study 297 Mexicans with different incomes from two neighbourhoods of Mexico City. Then, the Chi-Square test has been used to relate demographic variables to the consumer segments. The findings highlight the following dominant themes related to hesitation in the adoption of green behaviours: price and perceived quality, trust and credibility, and lifestyle. Overall, deeply rooted habits and traditions seem to resist eco-friendly behaviours. The elements that drive consumers from positive attitudes and intentions to the actual adoption of green practices are a combination of perceived personal benefits, decreased perceived risk and uncertainty, and a sense of control over costs. To build green responsibility, it appears imperative to calibrate consumer knowledge and offer affordable lower-priced alternatives for the low-income market segments, which constitute the vast majority of the population in emerging economies.
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación es mejorar la comprensión de los factores que influyen o inhiben el consumo ecológico en una economía emergente. La encuesta en línea y el grupo focal se utilizaron para estudiar a 297 mexicanos con diferentes ingresos de dos barrios de la Ciudad de México. Luego, la prueba Chi-Square se ha utilizado para relacionar variables demográficas con los segmentos de consumidores. Los resultados destacan los siguientes temas dominantes relacionados con la vacilación en la adopción de comportamientos ecológicos: precio y calidad percibida, confianza y credibilidad, y estilo de vida. En general, los hábitos y tradiciones profundamente arraigados parecen resistir los comportamientos ecológicos. Los elementos que llevan a los consumidores de actitudes e intenciones positivas a la adopción real de comportamientos ecológicos son una combinación de beneficios personales percibidos, disminución del riesgo percibido y de la incertidumbre, y una sensación de control sobre los costos. Para construir una responsabilidad ecológica, parece imperativo calibrar el conocimiento del consumidor y ofrecer alternativas asequibles a precios más bajos para los segmentos del mercado de bajos ingresos, que constituyen la gran mayoría de la población en las economías emergentes.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad La Salle México, Facultad de Negocios
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.rightsAcceso abierto
dc.subjectConsumer behaviour
dc.subjectEco-friendly consumption
dc.subjectEmerging market
dc.subjectGenerations
dc.subjectGreen products
dc.subjectComportamiento del consumidor
dc.subjectConsumo ecológico
dc.subjectGeneraciones
dc.subjectMercado emergente
dc.subjectMéxico
dc.subjectProductos verdes
dc.titleGreen marketing in an emerging economy: Exploring attitudes of Mexican consumers
dc.typearticle


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