Trabajo de grado - Pregrado
Motivational factors in the teaching- learning process of english as a foreign language in 8th – grade students of Ricaurte public school in Bogotá
Autor
Galvis Barrera, Paula Daniela
Institución
Resumen
<p>The growing interest in EFL around the world has required learning opportunities that engage and maintain the motivation of students to learn English. This article aims to provide an analysis of the level of motivation, the motivational orientations that students experience, and explain the motivational factors that influence student motivation, these are relevant factors according to Dörnyei (2003) and Gardner (2010; 2009). The research has an explanatory approach within qualitative methodology, the analysis data phase is developed by applying the Likert scale questionnaire and its subsequent analysis by descriptive statistics using the SPSS software. Also, analysis data phase includes content analysis methods, data analysis was mainly conducted through thematic coding and analyses of texts in order to establish themes, patterns, and categories.</p>
<p>The results illustrate the analysis of the level of motivation in class, the motivational orientations, the motivational factors that the students experience and how do they influence their motivation level in the teaching-learning process. From these findings, it can be concluded, the study showed that the level of motivation in the English class is high (75%). On the other hand, intrinsic orientations (establish conversations, enjoy learning and knowing new words) are the most dominant component of student motivation and finally, the motivational factors analyzed (influence of parents, the quality of the process, autonomy, classroom activities, self-regulation strategies, grades, and feedback), which can influence motivation within the English foreign language process, in opinion of students are considered positive influencing factors.<strong></strong></p> El creciente interés en el inglés como lengua extranjera en todo el mundo ha requerido oportunidades de aprendizaje que involucren y mantengan la motivación de los estudiantes para aprender inglés. Este artículo tiene como objetivo proporcionar un análisis del nivel de motiva ción, las orientaciones motivacionales que experimentan los estudiantes y explicar los factores motivacionales que influyen en la motivación del estudiante, estos son factores relevantes de acuerdo con Dörnyei (2003) y Gardner (2010; 2009) . La fase de análisis de datos se desarrolla aplicando el cuestionario de escala de Likert y su posterior análisis mediante estadística descriptiva utilizand o el software SPSS. Además, la fase de análisis de datos incluye métodos de análisis de contenido, el análisis de datos se realizó principalmente a través de la codificación temática y análisis de textos para establecer temas, patrones y categorías. Los resultados ilustran el análisis del nivel de motivación en clase, las orientaciones motivacionales, los factores motivacionales que experimentan los estudiantes y cómo influyen en su nivel de motivación en el proceso de enseñanzaaprendizaje. De estos hall azgos se puede concluir, en primer lugar, que el nivel de motivación en la clase de inglés es alto (75%). Por otro lado, las orientaciones intrínsecas aprender nuevas palabras ( establecer conversaciones ) son el componente más dom , disfrutar el aprendizaje , inante de la motivación de los estudiantes y, por último, que los factores motivacionales analizados (influencia de los padres, calidad del proceso, autonomía , actividades en el aula, estrategias de autorregulación, calificaciones y retroalimentación), qu e pueden influir en la motivación dentro del proceso de 6 inglés como lengua extranjera, en opinión de los estudiantes se consideran factores influyentes positivos.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Main motivations for first-term students to enroll in the Professional Translation and Interpreting Program at Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Antialon-Yauri, Jacqueline; Márquez-Llatance, Katherine -
Do They Mind the Gap? The Role of Founders in Organizational Pay Dispersion
Chliova, Myrto; Cacciotti, Gabriella; Kautonen, Teemu (2023)This study adds to the emergent stream of work examining the micro-level antecedents of pay dispersion by focusing on how business founders’ personal characteristics influence pay dispersion in their organizations. We ... -
Factores motivacionales hacia el trabajo en el Departamento de Enfermería de un hospital de cuarto nivel en la ciudad de Bogotá
Oliveros, Juan Álvaro; Fandiño, Johan Sebastián; Torres, Yury Marcela (Sociedad de Cirugía de Bogotá, Hospital de San José y Fundación Universitaria de Ciencias de la Salud, 2016-06-01)