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    • Incentivo para el uso de pagos electrónicos en internet. 

      Molina Osorio, Lucas; Ruiz Montoya, Christian Saúl (Envigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónIngeniería Administrativa, 2010)
      Un negocio siempre busca la rentabilidad de sus accionistas. En la actualidad las empresas deben de enfocar su negocio hacia la reducción de costos por medio de mejoras en sus procesos, en la ciudad de Medellín, las empresas ...
    • Relación de los días festivos con el consumo doméstico en Colombia 

      Herrera Ramírez, Juan Pablo (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      In the present work, a single regression model is executed looking to determine, at a statistical level, the relation between holidays and the domestic consumption in Colombia.
    • Estrategias para reactivar el consumo de insumos de construcción 

      Alzate Velásquez, Sebastián; Botero Londoño, Alejandro (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      This paper aims to make a contribution to society by applying the knowledge acquired throughout the career, Management Engineering in the EIA (Escuela de Ingeniería de Antioquia).
    • Plan de negocios de la Empresa Direct Marketing S.A.S dedicada a la venta directa de productos por medio de catálogo 

      Armel Botero, Santiago; Palacio Molina, Juan Fernando (Universidad EIAUniversidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA. 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      The business opportunity is situated in multilevel selling because it´s not very common in the country and it offers people who sell many advantages that will make more persons want to get in the industry. DIRECT MARKETING ...
    • Caracterización del consumidor de tiendas tradicionales y mini mercados en la ciudad de Medellín 

      Gutiérrez Bedoya, Juliana; Rincón Gil, Gilberto José (Universidad EIAUniversidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      Con el fin de aumentar la penetración de ambas estructuras de comercio dentro de su mercado objetivo se diseñaron estrategias para tal fin, las cuales se apoyan en las fortalezas y oportunidades con que cuenta cada tipo ...
    • “Estrategias de mercadeo para recreación y esparcimiento de jóvenes universitarios" 

      Hernández Silgado, Melissa; Restrepo Díez, Sara (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      The market research helped to identify recreation and leisure patterns most visited by young people (clubs, bars, restaurants, shopping centers) and their main characteristics (environment, music, location); it also helped ...
    • El Plan Colombia y sus alcances como instrumento de política exterior 

      López Muñoz, Isabel Cristina; Salazar González, Andrés (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      It is the purpose of this research, emphasize in how the conditioning of the help have been historically presented in the foreign aid process and how in the Colombian case, they represent an opportunity to the United States ...
    • Estrategias de negociación comercial con China 

      Muñoz Sanchez, Estefan (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      This work aims to give relevance to trade relations that should exist with a commercial partner as important as China, it is fundamental to highlight the influence it has had the socio-cultural in this society, and its ...
    • Sportketing. Empresa de mercadeo deportivo ubicada en Medellín, Antioquia 

      Navarro Velásquez, Martha Cristina; Oquendo Zabala, Carlos Mario (Administrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      This project presents the business plan of SPORTKETING, a company with the intention of helping along the development of the sports industry, offering 3 services: Consulting in sports marketing to the organizations of the ...
    • Plan de negocios para una agencia de turismo tematico y viajes personalizados 

      Blandón Vallejo, Diana Lorena (Universidad EIAUniversidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2010)
      the research began and the business plan was developed to test if it was viable for Puerta de Embarque to offer these two business lines as a way to attract and keep clients and also and the same time gain profit and have ...
    • Ética empresarial y códigos de buen gobierno 

      Zuluaga Zuluaga, John Jairo; Jaramillo Rueda, Pablo Alejandro (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2011)
      This research aims to highlight the importance of establishing policies and practices of good governance in the companies, regardless of its purpose and size.
    • Análisis del potencial de los derivados financieros para empresas del ganado vacuno en Colombia 

      Arango Gil, Camilo; Yepes Giraldo, Esteban (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      In this degree work, we discuss the possible use of financial derivatives for the cattle market in Colombia, research plays a key role, and presents us the background, the current situation and the results of a hard work, ...
    • Estrategias para la certificación de productos agroecológicos. Caso: Asofrumar 

      Kepes Bustamante, Julián; Restrepo Mercado, Alberto (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The objective of this work is to propose different alternatives to lead Asociación de Fruticultores de Marinilla (ASOFRUMAR) to a continuous improvement, looking forward the certification of their products, which might ...
    • Plan de negocio de la empresa Aras, dedicada al diseño y comercialización de bolsos y accesorios 

      Giraldo Barón, Sara (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The company ARAS began operations in 2007 with the design and marketing of handbags and accessories, at this moment, has seen the need to structure it based on sustainable development by creating handbags and accessories ...
    • Creación de valor en las empresas del sector de la salud en el Valle de Aburrá 

      Bustamante Uribe, Juliana; Gómez Sierra, Sebastian (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      This graduation project has exploratory and conclusive information about how companies that are part of Health Sector in Valle de Aburrá conceive Value Creation, identify their most important stakeholders and measure it. ...
    • Factores internos de la gran empresa del Valle del Aburrá que influyen en el riesgo de las inversiones en mercadeo 

      Ospina Duque, Diego Felipe; Monsalve Muñoz, Daniel (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2010Ingeniería Administrativa, 2011)
    • Guía práctica para inversionistas en renta fija en el mercado colombiano 

      Mesa Gómez, Daniel; Montoya Montoya, Manuel (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      This guide will try to present to a non-expert audience, the different type of tools and ways that people can use to take decisions on their investment focus in the fixed income choices that Colombian stock market offers. ...
    • Impacto económico en un equipo de fútbol al desarrollar un proyecto de mercadeo relacional con los aficionados 

      Acevedo Velásquez, Andrés; Tobón Arango, Hernán David (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      There was an investigation into the actions performed by clubs from the marketing department to approach their fans and earn additional income to increase profitability. This was achieved through a series of interviews ...
    • Plan de expansión de Gamacolor proveedora de insumos del sector textil 

      Vélez Velásquez, Óscar Darío (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      This research was developed to analyze the feasibility of entering the market for generic chemicals used in the textile industry, Laundries and Dry Cleaners Bore Valley and surrounding municipalities, by Gamacolor y Cia. ...
    • Plan estratégico. Caso Fundación por mi Tierra 

      Restrepo Jiménez, Andrés (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2011Ingeniería Administrativa, 2011)
      The development of this project looks for the formulation of a strategic plan for the Por Mi Tierra. This organization began from a university-student initiative from the city of Medellin. Its goal is to contribute to the ...