dc.contributorUrbano Canal, Nathalia
dc.creatorGuarín Vega, Maria Alejandra
dc.date.accessioned2021-08-09T15:25:17Z
dc.date.accessioned2022-09-22T14:13:10Z
dc.date.available2021-08-09T15:25:17Z
dc.date.available2022-09-22T14:13:10Z
dc.date.created2021-08-09T15:25:17Z
dc.identifierhttps://repository.urosario.edu.co/handle/10336/32177
dc.identifierhttps://doi.org/10.48713/10336_32177
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3436869
dc.description.abstractThe following article aims to draw attention to religious Scholastic Religious Education in Colombia. The article starts from the analysis of the importance of ERE and the legislation that governs it in Colombia. Likewise, the article reviews the proposals that have been presented to direct and set the guidelines for the ERE and it is presented an analysis of the proposal of global citizenship by Martha C. Nussbaum to link with reflection on this area of education. Finally, the article suggests a religious education in schools focused on strengthening the civic competences in Colombia.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Rosario
dc.publisherEstudios de Artes Liberales en Ciencias Sociales
dc.publisherEscuela de Ciencias Humanas
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/co/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
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dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia
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dc.sourceinstname:Universidad del Rosario
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional EdocUR
dc.subjectEducación Religiosa Escolar (ERE) en Colombia
dc.subjectERE como estrategia para el desarrollo de competencias ciudadanas
dc.subjectEducación para la ciudadanía mundial
dc.subjectEducación religiosa en la legislación Colombina
dc.subjectEducación Religiosa Escolar (ERE) basada en el pluralismo religioso
dc.subjectEducación Religiosa Escolar (ERE) no confesional católico o cristiano en Colombia
dc.titleEducación religiosa escolar: formar ciudadanos del mundo
dc.typebachelorThesis


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