Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 58
Prevalencia del trastorno por déficit de atención e hiperactividad en escolares de tres poblaciones del estado de JaliscoPrevalence of the upheaval by attention deficit and hyperactivity in students of three populations of the state of Jalisco
(Revista Mexicana de Neurociencia. Enero-Febrero 2010, Volúmen 11, Número 1, 2015)
Prevalence of habitual snoring and associated neurocognitive consequences among Chilean school aged children
(ELSEVIER IRELAND LTD, 2012)
Objective: To assess the prevalence of habitual snoring and symptoms of sleep disordered breathing (SDB) and their association with neurocognitive consequences in school-aged children.
Prevalence of the upheaval by attention deficit and hyperactivity in students of three populations of the state of Jalisco [Prevalencia del trastorno por déficit de atención e hiperactividad en escolares de tres poblaciones del estado de Jalisco]
(2010)
To determine the prevalence of school-age children, bearers of attention deficit disorder with hyperactivity (ADHD) living in three villages in South Los Altos de Jalisco. We performed a descriptive cross-sectional study. ...
Prevalence of the upheaval by attention deficit and hyperactivity in students of three populations of the state of Jalisco [Prevalencia del trastorno por déficit de atención e hiperactividad en escolares de tres poblaciones del estado de Jalisco]
(2010)
To determine the prevalence of school-age children, bearers of attention deficit disorder with hyperactivity (ADHD) living in three villages in South Los Altos de Jalisco. We performed a descriptive cross-sectional study. ...
Retrospective assessment of childhood ADHD symptoms for diagnosis in adults: validity of a short 8-item version of the Wender-Utah Rating Scale
The Wender-Utah Rating Scale (WURS) is a widely used self-report instrument for retrospective assessment of childhood ADHD. However, many WURS items are not specific to ADHD. Here, we investigated the effect of excluding ...
La relajación como método para mejorar la atención en niños de 5 y 6 años de edad en el jardín infantil San Rafael localidad 10 de Engativá.
El presente trabajo surge como consecuencia de la problemática presentada en los niños de 5 y 6 años de edad en el aula de Transición en el Jardín San Rafael, ubicado en la Localidad 10 de Engativá, desarrollando una ...
Relación entre estilos de crianza y conductas disruptivas en niños de tres a cinco años
(Bogotá D.C : Fundación Universitaria Konrad Lorenz, 2021Escuela de Posgrados, 2021)
Various investigations indicate the importance of exercising a favorable parenting style for the infant's social, emotional and affective development. This study aims to identify the relationship between parenting style ...
Trastorno por déficit de atención e hiperactividad como factor asociado a depresión
(Universidad Privada Antenor Orrego - UPAO, 2018)
Objetivo: Determinar si el trastorno por déficit de atención e hiperactividad es un factor asociado a depresión en niños y adolescentes de tres Centros Educativos de Trujillo. Material y métodos: Se realizó un estudio ...