dc.contributorVeas Faúndez, Candy
dc.contributorFacultad de Humanidades y Educación
dc.creatorAcevedo Martínez, Ivana
dc.creatorCastillo Obreque, Pablo
dc.creatorFuentes Carrasco, Carlos
dc.creatorRomero Burgos, Natalia
dc.date.accessioned2021-06-11T18:51:40Z
dc.date.accessioned2024-05-02T15:06:53Z
dc.date.available2021-06-11T18:51:40Z
dc.date.available2024-05-02T15:06:53Z
dc.date.created2021-06-11T18:51:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifierhttp://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/19094
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9262672
dc.description.abstractThis bibliographical research presents a thorough review of second language acquisition and Task-based language teaching (TBLT) with the purpose of deriving pedagogical principles for the use of form focused tasks in an EFL context. To this end, the coming study is an examination of trustable scholarly publications, the product of sound research in the field of Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL). This study will provide easy-to-follow and clear pedagogical guidelines to help Chilean teachers improve the quality of English teaching in this educational system.
dc.description.abstractLa siguiente investigación bibliográfica presenta una completa revisión del proceso de adquisición de una segunda lengua, y el enfoque metodológico basado en tareas (Task-based language teaching, TBLT), con el propósito de derivar principios pedagógicos para el uso de tareas diseñadas para la adquisición de gramática en inglés como lengua extranjera. Este estudio suministrará guías pedagógicas las cuales serán fáciles de seguir y entender para ayudar a los profesores a mejorar la calidad de la enseñanza del inglés en el sistema educacional chileno.
dc.languageen
dc.publisherUniversidad Andrés Bello
dc.subjectAdquisición de Otra Lengua
dc.subjectTarea Escolar
dc.subjectEnseñanza del Inglés
dc.subjectChile
dc.titleTask-Based Language Teaching and Learning in Chilean Context: Bibliographical Research and Pedagogical Guidelines
dc.typeTesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución