dc.contributorBrauchy, José Gabriel
dc.contributorFacultad de Humanidades y Educación
dc.creatorGutiérrez Ubal, Katherine Isabel
dc.creatorMedina González, Angélica Valeria.
dc.date.accessioned2022-05-13T20:23:18Z
dc.date.accessioned2024-05-02T14:52:11Z
dc.date.available2022-05-13T20:23:18Z
dc.date.available2024-05-02T14:52:11Z
dc.date.created2022-05-13T20:23:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifierhttps://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/22526
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9259689
dc.description.abstractThe study aims the raising awareness about students` attitude toward performance and interaction in L2 oral- language production during the classroom work in one of the largest institutions in the Bio-Bio Region, which offers both terminal and associate degrees. The main objective is to examine students` attitude towards performance and interaction in L2 oral- language production during the classroom work, analyze what makes performance and interaction relevant for the students’ L2 oral production, identify what enhances students’ L2 oral production in the classroom, and identify what directions take to foster L2 oral-production within the ESP classroom. It is worth mentioning that this topic has not been explored in the domestic educative context, yet data collected offers room to rethink L2 oral production while teaching university ESP learners.
dc.description.abstractEl objetivo de éste estudio es mostrar la actitud de los estudiantes hacia el uso y la interacción en la producción oral durante el trabajo en una clase de inglés con estudiantes de formación técnica profesional, en una de las instituciones más grande de la región del Bío-Bío. Los objetivos de este estudio son examinar la percepción de los estudiantes hacia el uso y la interacción en la producción oral durante el trabajo en clases de inglés analizar qué hace que el uso y la interacción sean relevantes para los estudiantes, identificar qué mejora la producción oral de los alumnos en la sala de clases e identificar qué dirección tomar los para fomentar la producción del idioma en la sala de clases. Es importante mencionar que este tema no ha sido explorado en el contexto educativo chileno; y levanta sugerencias al momento de diseñar los programas de idioma en la formación técnica profesional superior.
dc.languagees
dc.publisherUniversidad Andrés Bello
dc.subjectInglés
dc.subjectEnseñanza Superior
dc.subjectInvestigaciones
dc.subjectESP (English for specific purpose)
dc.subjectEGP (English for a general purpose)
dc.subjectStandard English Program
dc.subjectPerformance
dc.subjectInteraction
dc.subjectAttitude
dc.titleStudents' attitude toward the oral - language production in an esp classroom
dc.typeTesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución