info:eu-repo/semantics/article
Educational management for children's recreation for schoolchildren
Gestión educativa de la recreación infantil para escolares
Registro en:
10.33262/concienciadigital.v6i4.2701
Autor
Velastegui Hernández, Rommel Santiago
Arroba López, Gissela Alexandra
Mayorga Ases, María José
Hernández Dávila, Carlos Alfredo
Institución
Resumen
Introduction. Educational Management for Children's Recreation refers to a program that focuses on the delivery and management of childcare services, preparing individuals to plan, design and manage childcare. It cannot be overstated, as it provides children with a safe and enriching environment where they can participate in activities that promote their physical, social, and emotional development. The benefits of educational child leisure management are numerous and far-reaching, as children participate in physical activities that promote their overall well-being. Providing children with opportunities to learn, grow and thrive in a safe and nurturing environment. Objective. Identify the contributions of educational management and children's recreation to children. Methodology. The methodology has an approach taken to collect and analyze data, as well as the specific research questions or hypotheses being investigated. For educational management of children's recreation, the methodology might involve conducting surveys or interviews with parents, teachers, and students to better understand their perspectives on the role of recreation in education. To ensure the validity and reliability of the research, it is important to carefully consider the population under study. Results. From the literature review, several results were obtained since educational management is a key factor for adequate school recreation, of which the following are highlighted: 1. Planning of educational management of children's recreation. 2. Implementation of the educational management for children's recreation. 3. Evaluation of educational management for children's recreation. 4. Collaboration with parents and the community. 5. Personnel management for the educational management of children's recreation. 6. Budgeting and resource management for educational management of children's recreation. 7. Legal and ethical considerations for the educational management of children's recreation. Conclusion. The educational management of children's recreation is a crucial aspect of providing quality recreational activities for schoolchildren. It involves several axes such as: planning, implementation, evaluation, collaboration with parents and the community, staff management, budgeting, and resource management, as well as legal and ethical considerations, are essential components of effective educational management. It is a vital aspect of after-school care, providing children with a range of engaging learning and leisure experiences. It is crucial that the educational management of children's recreation continues to evolve and innovate. A call to action is needed for further improvement and investment in afterschool programs, including increased funding and resources for program development and research. General area of study: Education. Specific area of study: Educational management. Introducción. La Gestión Educativa para la Recreación Infantil se refiere a un programa que se centra en la prestación y gestión de servicios de cuidado infantil, preparando a las personas para planificar, diseñar y gestionar el cuidado infantil. No puede ser exagerada, ya que proporciona a los niños un ambiente seguro y enriquecedor donde pueden participar en actividades que promueven su desarrollo físico, social y emocional. Los beneficios de la gestión educativa del ocio infantil son numerosos y de gran alcance, ya que los niños participan en actividades físicas que fomentan su bienestar general. Ofreciendo a los niños oportunidades de aprender, crecer y prosperar en un entorno seguro y propicio. Objetivo. Identificar los aportes de la gestión educativa y la recreación infantil a los niños. Metodología. La metodología tiene un enfoque adoptado para recopilar y analizar los datos, así como las preguntas o hipótesis de investigación específicas que se investigan. Para la gestión educativa de la recreación infantil, la metodología podría implicar la realización de encuestas o entrevistas a padres, profesores y alumnos para comprender mejor sus perspectivas sobre el papel de la recreación en la educación. Para garantizar la validez y fiabilidad de la investigación, es importante considerar cuidadosamente la población objeto de estudio. Resultados. De la revisión de literatura se obtienen varios resultados ya que la gestión educativa es un factor primordial para que exista una adecuada recreación escolar, de las cuales se destacan los siguientes: 1. Planificación de la gestión educativa de la recreación infantil. 2. Implantación de la gestión educativa para el ocio infantil. 3. Evaluación de la gestión educativa para la recreación infantil. 4. Colaboración con los padres y la comunidad. 5. Gestión de personal para la gestión educativa del ocio infantil. 6. Presupuestación y gestión de recursos para la gestión educativa del ocio infantil. 7. Consideraciones legales y éticas para la gestión educativa de la recreación infantil. Conclusión. La gestión educativa del ocio infantil es un aspecto crucial de la oferta de actividades recreativas de calidad para los escolares. Involucran varios ejes como: la planificación, la ejecución, la evaluación, la colaboración con los padres y la comunidad, la gestión del personal, la elaboración de presupuestos y la gestión de recursos, así como las consideraciones jurídicas y éticas, son componentes esenciales de una gestión educativa eficaz. Es un aspecto vital de la atención extraescolar, ya que ofrece a los niños una serie de atractivas experiencias de aprendizaje y ocio. Es crucial que la gestión educativa del ocio infantil siga evolucionando e innovando. Es necesario hacer un llamamiento a la acción para seguir mejorando e invirtiendo en programas extraescolares, incluido un aumento de la financiación y los recursos para el desarrollo y la investigación de programas. Área de estudio general: Educación. Área de estudio específica: Gestión educativa.