info:eu-repo/semantics/article
Musical methodological support of English lessons as pedagogical technology
Apoyo metodológico musical de las lecciones de inglés como tecnología pedagógica
Registro en:
10.33262/exploradordigital.v4i3.1275
Autor
Inca Chunata, Alex Geovanny
Colcha Guashpa, Esthela Isabel
Guijarro Paguay, Sandra Leticia
Martínez Paredes, Leonardo Mauricio
Institución
Resumen
This article describes the feasibility and effectiveness of music support in the English language teaching process by introducing new technologies. Based on 10 years of personal experience teaching English with songs that create a means of immersion in the atmosphere of the language. The role of songs (as one of the types of oral communication) significantly improves the assimilation and expansion of students' vocabulary, in the development of the sense of language and the knowledge of its stylistic characteristics. For the study, a group of 70 pre grade students was consider. This pedagogical technology helps to learn the English language and develops an interest in the culture of students who expand their business frontiers in international trade. It also develops students' sensitivity in pronunciation, rhythm and emotionality of the English language, helps to recognize English by ear, expands vocabulary, motivates language learning and develops aesthetic taste Este artículo describe la viabilidad y eficacia del apoyo musical en el proceso de enseñanza del idioma inglés introduciendo nuevas tecnologías Basado en la experiencia personal de 10 años enseñando inglés con canciones que crean un medio de inmersión en la atmósfera del idioma. El papel de las canciones (como uno de los tipos de comunicación oral) mejora de manera significativa la asimilación y expansión del vocabulario de los estudiantes, en el desarrollo del sentido del lenguaje y el conocimiento de sus características estilísticas. Para el estudio se ha considerado un grupo de 70 estudiantes de pre grado Esta tecnología pedagógica ayuda a aprender el idioma inglés y desarrolla un interés en la cultura de los estudiantes que amplían sus fronteras de negocios en el comercio internacional. También desarrolla la sensibilidad de los estudiantes en la pronunciación, el ritmo y la emotividad del idioma inglés, ayuda a reconocer el inglés de oído, amplía el vocabulario, motiva a aprender el idioma y desarrolla el gusto estético.