es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad El Bosque (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad El Bosque (Colombia)
        • Ver ítem

        Diálogo de saberes ancestrales. Una apuesta Intercultural con los estudiantes de sexto grado del Colegio el Carmen de Maicao la Guajira

        Fecha
        2023
        Registro en:
        http://hdl.handle.net/20.500.12495/11197
        instname:Universidad El Bosque
        reponame: Repositorio Institucional Universidad El Bosque
        repourl:https://repositorio.unbosque.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8752002
        Autor
        Adames Rincón, Martha Yaneth
        Daza Pinto, Rosalin
        Institución
        • Universidad El Bosque (Colombia)
        Resumen
        This research project was developed at the Carmen of Maicao where peasant, Afro School in the Guajira Colombia descendant, indigenous, mestizo families who have had to migrate to the municipality to improve their quality of life cohabit. The main objective is to promote spaces for intercultural dialogue based o and Afro n meetings that allow the recognition and strengthening of Wayuu Colombian cultures from a horizontal dialogue of knowledge. The methodology is framed in a qualitative approach, based on an interpretative and ethnographic paradigm. This was carri ed out in six moments: first, to define the problem where the behavior of the students and their interactions inside and outside the classroom was observed, second characterization of the students, third investigation of ancestral knowledge, fourth design of workshops where students discussed about each culture, fifth execution of the workshops with the two knowers of each culture and finally reflections were made where the students highlighted the Importance of each culture. To reconstitute the social fabr ic, strengthen cultural identity and transform families and community into an education that responds to their needs and knowledge.
        Materias
        Ciclo inicial
        Desarraigo
        Familias
        Infancias
        Saber ancestral

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018