es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        CRAM_MA Intervención al diseño del CRAI Tunja, a partir de la metodología de Diagrama de Peter Eisenman.

        Fecha
        2023-08-12
        Registro en:
        Martínez, Y,. Quintero, Y. (2023). CRAM_MA Intervención al diseño del CRAI Tunja, a partir de la metodología de Diagrama de Peter Eisenman [Tesis de pregrado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional Universidad Santo Tomás. https://repository.usta.edu.co/
        http://hdl.handle.net/11634/51346
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679961
        Autor
        Martínez Fonseca, Yeimmy Tatiana
        Quintero Cuevas, Yessica Mildred
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        From an investigation on the work of Peter Eisenman, his deconstructivist approach and his use of the diagram as a tool to understand and create in various fields of knowledge, including architecture, the relevance of addressing, through this methodology, a real problem. In this case, it seeks to provide a solution to the lack of complementary spaces in the educational field in the city of Tunja, through the creation of a resource center for learning and research. With the aim of articulating formal exploration in architecture with theoretical reflection, an exhaustive analysis of the information about the work of this architect is carried out. In addition, a methodology is built based on the three moments identified in the work of Peter Eisenman: the interiority diagram, the exteriority diagram and blur. This project seeks to achieve a third objective, which is the creation of a methodology that works as a guide and a different way of approaching the creation of an architectural space. The importance of evidencing the process in the final result is highlighted, thus highlighting the value of the experience and the development of the project itself.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018