es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Diseño de un centro educativo para 120 estudiantes en la zona rural del municipio de Matanza, Santander

        Fecha
        2023-07-11
        Registro en:
        Sierra Aguilar, M. P (2023). Diseño de un centro educativo para 120 estudiantes en la zona rural del municipio de Matanza, Santander [Trabajo de pregrado]. Universidad Santo Tomás, Bucaramanga, Colombia
        http://hdl.handle.net/11634/51256
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679938
        Autor
        Sierra Aguilar, María Paula
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The following work contains the design proposal of an educational center for the rural area of the municipality of Matanza with the objective of generating a space that allows the development of the teaching / learning process, promotes the integral child development of children and young people and contributes to the progress of the locality, the proposal will be developed from the new school educational model, the application of corresponding regulations, the typological analysis of references, understanding the functioning and spatial distribution of the educational facilities and the direct observation of the place to know the determinants of the site, the existing needs of the educational community and the characteristics of the user, resulting in a project focused on generating functional and accessible architectural spaces that guarantee a dignified and successful training from the implementation of areas that develop their physical, cognitive and socio-affective dimensions, in addition to an integration in the community achieving a greater interest in the learning process of the students.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018