Es lunes y el CRAI-USTA lo sabe: Los videojuegos y el juego en el aprendizaje (gamificación) | Día Mundial del Videojuego o Día del Gamer
Fecha
2023-08-30Registro en:
Florián Escobar, M. P., Prada Jiménez, C. A., Garzón Garzón, G. Á. y González Espitia, C. C. (2023). Es lunes y el CRAI-USTA lo sabe:Los videojuegos y el juego en el aprendizaje (gamificación) | Día Mundial del Videojuego o Día del Gamer . Escenario Rario- USTA
reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
instname:Universidad Santo Tomás
Autor
Florián Escobar, María del Pilar
Prada Jiménez, Carlos Arturo
Garzón Garzón, Gabriel Ángel
González Espitia, Christian Camilo
Sierra, Gehiner
Institución
Resumen
On this occasion, panelists and guest speaker Gehiner Sierra talked about the "World Video Game Day" and the contribution of traditional games and video games as pedagogical and learning tools. Gehiner emphasized the importance of video games as a complement to traditional education to generate diverse and creative spaces that invite constant experimentation; the role of university libraries was also brought up, generating spaces for innovation in information competencies to support and enhance the experience of students.