es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Reconocimiento de las nociones de infancias : una revisión documental de referentes académicos en Colombia

        Fecha
        2023-06-21
        Registro en:
        Arenas Henao, Y. L. y Pasito Garzón, A. M. (2023). Reconocimiento de las nociones de infancias : una revisión documental de referentes académicos en Colombia. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/50846
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679422
        Autor
        Arenas Henao, Yuri Liliana
        Pasito Garzón, Ángela Mayerly
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The conception of childhood that is currently held is not the same as that which has been held at different times in history and various parts of the world. Part of recognizing this term proper to early childhood education is to generate a documentary study that allows an understanding of the metamorphosis of the from the child's perspective and their notions, cultural, family, and educational aspects. This paper responds to the need to recognize current childhoods and their journey through history, where its main objective is to make known the notion of boys and girls as subjects and the contemporary childhood condition that has led to speaking in terms of childhoods. This investigative exercise was developed from a qualitative approach within a descriptive and interpretive scope through a documentary review, managing to collect references that facilitated a general analysis in a categorization process that allowed reflections on the contextualization of what it is today early childhood, recognizing the characteristics of boys and girls at this age, as well as identifying the general family, social and cultural aspects that contribute to the construction of subjectivities.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018